دانش آموز خوش قول فریدنی که باید الگوی مسئولان قرار گیرد

ابوالفضل بختیاری دانش آموز خوش قول روستای غرغن در شهرستان فریدن است که نگذاشت وعده انتخاباتی اش در مدرسه یک روز نیز بر زمین بماند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، در چند هفته اخیر با مرور اخبار فضای مجازی و رسانه‌ها، نام ابوالفضل بختیاری یکی از دانش آموزان روستای غرغن را بسیار دیده‌اید.

دانش آموزی که خوش قول بودنش سوژه مطبوعات شده و وزیر آموزش و پرورش در سفر آخر خود به اصفهان از وی تقدیر کرد.

دانش آموزی که به همراه دوستان و اعضای شورای دانش آموزی مدرسه بلافاصله پس از برگزیده شدن در انتخابات، به وعده‌ای که سر صف مدرسه به دانش آموزان مدرسه شهید شکراللهی برای انتخابات شورای دانش آموزی داده بود عمل کرد.

راهی مدرسه شهید شکراللهی روستای غرغن شدیم تا از نزدیک با ابوالفضل و همکلاسی‌هایش گفتگو کنیم. روستای غرغن از توابع بخش مرکزی شهرستان فریدن و روستایی گردشگری است که اهالی آن اکثراً ترک زبان هستند. دبستان شهید شکراللهی در میانه روستای غرغن قرار دارد که با ورود به مدرسه ابتدا با مدیر و آموزگار کلاس پایه پنجم و ششم برخورد کردیم‌.

حسین رضایی در گفتگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه این مدرسه جز مدارس چند پایه شهرستان به شمار می‌رود، اظهار کرد: مدرسه شهید شکراللهی ۵۰ دانش آموز دارد که دانش آموزان پایه اول و دوم در یک کلاس و پایه سوم و چهارم در یک کلاس و پنجم و ششم نیز در یک کلاس مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: شورای دانش آموزی یکی از ارکان مدرسه است که با برگزار شدن انتخابات میان دانش آموزان تشکیل می‌شود و منتخبین دانش آموزان، رابطین بین مدیران و آموزگاران نیز محسوب می‌شوند.

مدیر دبستان شهید شکراللهی روستای غرغن افزود: دهم آبان‌ماه انتخابات شورای دانش آموزی برگزار و ابوالفضل با ۲۵ رأی، نفر اول شورا شد و همان روز به کمک دیگر اعضای شورای مدرسه با یک حرکت ابتکاری اقدام به ترمیم برخی از چاله‌های محوطه مدرسه کردند که پس از آن تصویرش در فضای مجازی منتشر شد.

همکلاسی‌های ابوالفضل یکی از ویژگی‌های او و دلایلی را که به وی رأی داده بودند را اینگونه می‌گفتند که چون حرفش حرف هست یا قولش قول است ما به وی رأی دادیم و خوشحال بودند که با این کار، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش بخش دیگر از وعده‌های اعضای شورای شأن را هم عملی کرده است.

ابوالفضل بختیاری در گفتگو با خبرنگار ایمنا از اینکه دانش آموزان به او اعتماد کرده و رأی داده بودند ابراز خوشحالی کرد و گفت: من قبل از انتخابات سر صف یکسری قول از جمله پر کردن چاله‌های حیاط مدرسه، تجهیز کردن کتابخانه، گرفتن وسایل ورزشی از مسئولان برای مدرسه و دیگر قول‌ها را به همه دانش آموزان دادم.

وی ادامه داد: با این وعده‌هایی که دادم، دوستانم به من اعتماد کرده و به من رأی دادند و روزی که رأی آوردم به این فکر کردم که در جواب اعتماد آنها چه کار کنم.

این دانش آموز پایه پنجم دبستان شهید شکراللهی افزود: بنابراین با اعضای شورا و به کمک آموزگارمان آقای رضایی آمدیم و برخی چاله‌های حیاط را با سیمان پر کردیم.

وی در ادامه گفت: بعد هم که عکس‌هایمان را آقای صحرایی وزیر آموزش و پرورش دیدند، ما را دعوت کردند و قول دادند که مابقی وعده‌های که داده بودیم را برای ما انجام بدهند که از این اتفاق خیلی خوشحال شدم و از آقای وزیر تشکر می‌کنم.

ابوالفضل آرزو دارد که روزی دکتر یا مهندس شود تا بتواند به کشور و منطقه‌اش کمک کند و دوست دارد که منطقه‌اش هر روز بهتر، بهتر شود. کار ابوالفضل و دوستانش که حمایت مردم را در بر داشت نشان می‌دهد که مردم به دنبال تحقق وعده‌ها هستند و صداقت و راست‌گویی از سوی هر فردی مورد استقبال و اعتماد همگانی قرار می‌گیرد.

حال ابوالفضل و دوستانش می‌دانند که صداقت و عمل به وعده‌ها می‌تواند چقدر شیرین و چقدر مهم باشد و آدم خوش قول جز انسان مورد اعتماد جامعه هستند که باید از آنها جدا شویم و آنها آینده و رؤیا خود را با تحصیل و کسب علم ادامه بدهند و دور از هیاهوی فضای مجازی و رسانه‌ها با آرامش آینده خود را بسازد.

کد خبر 702776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.