مردم از گرانی میوه در یزد گلایه‌مند هستند/ ارگان‌های نظارتی ورود کنند

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت:مردم از گرانی میوه در این شهر گلایه‌مند هستند که از ارگان های نظارتی درخواست داریم در این مورد اقدام عاجل نموده و زمینه رضایت مندی مردم را فراهم کنند.

به گزارش ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، عزیزالله سیفی امروز _چهارشنبه، هفدهم آبان_ در صحن علنی شورا اظهار کرد: گرانی میوه در شهر یزد مردم را نگران کرده و این مسئله را در جلسات مختلف به اعضای شورا بیان می‌کنند، در حالی که کشور ما تولید ۲۲ محصول کشاورزی و عمدتاً باغی دارد و ایران مقام اول تا دهم دنیا را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: زیاد بودن نامتعارف قیمت میوه به جز میوه‌های وارداتی قابل پذیرش نیست و درحال حاضر در کشور مطابق عرضه و تقاضا عمل نمی‌شود، مردم نیز اظهار نگرانی دارند و گرانی میوه نیز بحث روز استان یزد است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: به نظر ما دلیل این گرانی عدم نظارت بر توزیع میوه در میادین اصلی است و اگر قیمت‌ها در اولین مرحله کنترل شود شاهد این افزایش قیمت و نارضایتی مردم نخواهیم بود.

سیفی ادامه داد: از ارگان‌های مسئول درخواست داریم نظارت لازم را داشته باشند و این گرانی نباید وجود داشته باشد؛ همچنین بر اساس مصوبه اتحادیه این صنف فقط ۳۵ درصد حق افزایش دارند که در حال حاضر برخی از افراد در میادین با زد و بند و خرید و فروش صوری نرخ میوه را بالا می‌برند.

وی افزود: مغازه‌دار نیز ۳۵ درصد افزایش قیمت می‌دهد، بنابراین قیمت میوه در یزد بالاتر از دیگر نقاط است که از ارگان‌های نظارتی درخواست داریم ضمن کنترل و مقابله با گرانی میوه از صادرات میوه نیز در مواقع لزوم جلوگیری شود تا افزایش قیمت را نداشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: البته در برخی موارد نیز میوه‌ها روی دست کشاورز می‌ماند و صادرات به موقع انجام نمی‌شود، بنابراین درخواست کنترل عرضه و تقاضا سبب می‌شود تا هم کشاورز ضرر نکند و هم مردم میوه را گران نخرند.

سیفی افزود: از شهردار و سازمان مشاغل شهرداری یزد نیز درخواست داریم که بازارچه‌های عرضه مستقیم میوه را افزایش داده و همچنین بر بارارچه‌های موجود نیز نظارت کامل وجود داشته باشد تا بخشی از گرانی میوه در شهر یزد مقابله شده و مردم ارزان‌تر میوه را خریداری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود امروز ۱۷ آبانپماه روز ورود حضرت امام رضا (ع) به استان یزد را تبریک گفت و گفت: ایشان در مسیری که از مدینه تا مرو حرکت کردند وارد ایران شدند و در مسیر از شیراز عبور کرده و ۱۷ آبان ماه وارد ابرکوه در استان یزد شدند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) سپس در اسلامیه در منطقه دهشیر و دیگر نقاط در مسیر در استان یزد حضور یافتند و هنوز هم این اماکن مورد احترام مردم یزد است و حتی برخی از آن‌ها ثبت ملی هم شده است و امیدواریم جاده طریق‌الرضا (ع) نیز تا مشهد هر چه زودتر به نتیجه رسیده و تکمیل شود.

کد خبر 702632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.