یک گام تا خودکفایی برای تامین مرغ گوشتی در سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: ۸۰ درصد نیاز به مرغ گوشتی استان سیستان و بلوچستان با تولید سالانه ۱۵۳ هزار و ۳۷ تن در این استان تولید می‌شود و ۳۱۴ واحد پرورش مرغ گوشتی دیگر در حال ساخت است.

سیدمحمدرضا سیدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با یک اقدام جهادی برای جبران کمبود گوشت مرغ تولیدی، اجرای طرح عظیم خودکفایی گوشت مرغ را در استان آغاز کرد.

وی افزود: به همین منظور تاکنون هزار و ۱۰۰ موافقت اصولی مرغداری دو هزار قطعه‌ای صادر که با همت بهره‌برداران ۱۵۷ واحد دو هزار قطعه‌ای مرغداری جدید به بهره‌برداری رسیده و به مجموع مرغداری‌های استان افزوده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ۳۱۴ واحد دو هزار قطعه‌ای دیگر دیگر نیز با سرمایه‌گذاری بیش از ۳ هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۹۰ درصد در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان سالیانه ۱۵۳ هزار و ۳۷ تن مرغ گوشتی تولید می‌کند، ادامه داد: با توجه به اینکه قبل از دولت سیزدهم فقط ۳۰ درصد نیاز استان تولید می‌شد، این رقم در حال حاضر به حدود ۸۰ درصد ارتقا یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در ابتدای دولت سیزدهم استان سیستان و بلوچستان دارای دو واحد پرورش مرغ تخم‌گذار با توان تولید پنج هزار تن تخم مرغ در سال بوده است که به منظور افزایش ضریب خوداتکایی استان به تولید تخم‌مرغ با احداث سه واحد جدید در حال حاضر این رقم به ۵ واحد پرورش مرغ تخم‌گذار با ظرفیت ۶۴۰ هزار قطعه و توان تولید ۱۱ هزار و ۵۲۰ تن تخم‌مرغ در سال ارتقا یافته است و حداکثر ۲۱ درصد نیاز استان را به تخم‌مرغ تأمین می‌کند.

وی گفت: واحد دو هزار قطعه‌ای جدید پرورش مرغ تخم‌گذار با ظرفیت ۳۰۰ هزار قطعه و تولید سالانه پنج هزار و ۴۰۰ تن با سرمایه‌گذاری هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال ۱۵ در دست احداث است که زمینه اشتغال ۸۰ نفر را فراهم می‌کند.

کد خبر 702530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.