بدون تعارف با مزاحمان خیابانی در آلمان

شهرداری لایپزیش آلمان برای مقابله با رفتار ضداجتماعی و مزاحمت خیابانی متلک‌پرانی، کمپینی موسوم به «بدون تعارف» به راه انداخته است تا مرتکبان این رفتار را با عواقب اختلال در امنیت شهروندان بیشتر آشنا کند و به نوعی از آسیب‌دیدگان حمایت کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهر لایپزیش تصمیم گرفته است تا با راه‌اندازی کمپینی برای آموزش مردم در مورد ماهیت ناپسند مزاحمت خیابانی متلک‎پرانی و یادآوری نپذیرفتن چنین رفتاری از سوی مرتکبان، آگاهی جمعی را در مورد رفتارهای شهروندی افزایش دهد.

این کمپین به نام «بدون تعارف» به دنبال یادآوری اصول اخلاقی به افرادی است که حرکت ناپسند «متلک‌پرانی» را به عنوان راهی برای برقراری ارتباط و صحبت استفاده می‌کنند و این در حالی است که چنین رفتاری در واقع نوعی آزار و اذیت جنسی محسوب می‌شود.

متلک‌پرانی و مزاحمت خیابانی مخل امنیت در فضای عمومی شهری

اصطلاح «متلک‌پرانی» در مباحث اجتماعی به رفتارها یا انواع مختلف آزار جنسی بدون تماس فیزیکی اطلاق می‌شود که شامل ایجاد صداهای نامتعارف مانند سوت زدن برای جلب توجه یک فرد مورد نظر است؛ به‌طور کلی، زنان قربانی این رفتار ضد اجتماعی هستند.

«بدون تعارف» با مزاحمان خیابانی در آلمان

به گفته هایکو روزنتال، شهردار لایپزیگ، رفتار متلک‌پرانی که اکنون در بین شهروندان دیده می‌شود تأثیری پایدار بر احساس امنیت افراد آسیب‌دیده دارد و در نتیجه باعث کناره‌گیری شهروندان از حضور در فضای عمومی می‌شود.

کمپین جدید متشکل از پوسترهای خیابانی خواهد بود که بیش از هر چیز دیگری هدفشان آموزش افرادی است که مرتکب این رفتار می‌شوند و این طرز تفکر را در ذهن آنها از بین می‌برد که این اعمال بی‌ضرر و بدون عواقب هستند. مسئولان کمپین به دنبال تأثیرگذاری این پیام هستند که انجام چنین رفتارهایی، احساس امنیت و آزادی را برای افراد آزاردیده افزایش می‌دهد.

بدون تعارف همچنین به دنبال مخاطب قرار دادن عموم مردم و تشویق اعضای جامعه به نادیده نگرفتن موارد متلک‌پرانی و رسیدگی اخلاقی به اعمال آزاردهنده‌ها یا کمک به قربانیان است.

کد خبر 702515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.