۷۶ پروژه عمرانی در منطقه یک اصفهان فعال است/ تلاش برای آزادسازی ۱۸۰ گلوگاه

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان با بیان اینکه عملیات اجرایی حدود ۷۶ پروژه عمرانی طی ماه‌های پیش در این منطقه آغاز شده و در حال حاضر تمام آن‌ها فعال است، گفت: یکی از این پروژه‌ها، تعریض بزرگراه شهید خرازی است که حداقل ۲۵ درصد مسائل ترافیکی را در آن نقطه حل می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی رضی‌زاده شامگاه _سه‌شنبه شانزدهم آبان‌ماه_ در دیدار شهردار اصفهان با اهالی منطقه یک در مسجد المهدی (عج) در قالب دور دوم برنامه «مردم سلام» در این منطقه اظهار کرد: مسائلی که دوم خرداد ماه سال جاری در نخستین برنامه مردم سلام در این منطقه از سوی شهروندان مطرح شد، بدون استثنا پیگیری و با افراد مربوطه تماس‌هایی برقرار کردیم.

وی افزود: مهمترین درخواست شهروندان در جلسه پیش از مدیریت منطقه یک شهرداری اصفهان، بازگشایی گلوگاه بازارچه درب کوشک بود که با سرعتی زیاد توسط سازمان نوسازی و بهسازی پس از سال‌ها گلوگاهی که در معبر ۷۰ متری حدفاصل درب کوشک و کوچه شهید کشاورز وجود داشت، آزادسازی شد.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان گفت: در این منطقه بافت فرسوده زیادی وجود دارد، از این‌رو شهروندان را تشویق به ساخت‌وساز می‌کنم، چراکه این اقدام می‌تواند به‌صورت اتوماتیک گلوگاهی که در منطقه وجود دارد را آزادسازی کند.

وی با بیان اینکه مدیریت منطقه یک شهرداری اصفهان برای آزادسازی ۱۸۰ گلوگاه این منطقه تلاش می‌کند، اما به تنهایی قادر به انجام این کار نیست، ادامه داد: طی ماه‌های گذشته یکی از گلوگاهی که در کوچه مسجد میرباقر وجود داشت، آزادسازی شد؛ در مسیر خیابان لنبان نیز تعدادی از گلوگاه‌هایی که در مسیر شهروندان قرار داشت را با صدور پروانه آزادسازی کردیم و امیدواریم طی چند ماه آینده دیگر گلوگاه‌ها نیز در فرایند ساخت‌وساز آزادسازی شود.

در سال جاری ۲۰ هزار متر مربع آسفالت و روکش آسفالت در سطح معابر این منطقه انجام می‌شود که در سهولت رفت و آمد تأثیر زیادی دارد

رضی‌زاده با اشاره به اینکه عملیات اجرایی حدود ۷۶ پروژه عمرانی طی ماه‌های پیش آغاز شده و در حال حاضر تمام آن‌ها فعال است، تصریح کرد: از این تعداد، سه پروژه جزو پروژه‌های شاخص شهری به‌شمار می‌رود که یکی از آن‌ها احداث ایستگاه‌های مترو است و روزانه رصد می‌شود.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان گفت: پروژه دوم که تاکنون ۹۹ درصد آن تکمیل شده، تعریض بزرگراه شهید خرازی است که با همت شبانه‌روزی کارگران و مهندسان صورت گرفت و حداقل ۲۵ درصد مسائل ترافیکی را در آن نقطه حل می‌کند.

وی اضافه کرد: سومین پروژه شاخص این منطقه، موضوع خط BRT خیابان شهید بهشتی است که ۲۰ درصد زمان سفر را کاهش می‌دهد، زیرا روزانه ۲۵ تا ۳۰ هزار مسافر از این مسیر تردد می‌کنند.

رضی‌زاده با بیان اینکه در سال جاری ۲۰ هزار متر مربع آسفالت و روکش آسفالت در سطح معابر این منطقه انجام می‌شود که در سهولت رفت و آمد تأثیر زیادی دارد، افزود: پیاده‌روسازی‌هایی که در خیابان لنبان و خیابان طالقانی انجام می‌شود نیز جز پروژه‌های شاخص است و این موضوع آسیب‌های رفت و آمد را کاهش می‌دهد.

کد خبر 702400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.