سد زاینده‌ رود بازگشایی می‌شود + جزئیات ۱۴۰۲

رئیس حوضه آبریز زاینده رود گفت: سد زاینده رود ۲۰ آبان ماه برای کشت پاییزه غرب و شرق اصفهان بازگشایی و به مدت ۲۰ روز آب رهاسازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا الماسوندی در حاشیه افتتاح دفتر منطقه‌ای مدیریت یکپارچه حوضه آبریز زاینده رود، اظهار کرد: براساس مطالعات و نیازهای که کشاورزان دارند و با اقداماتی که از سال قبل در زمینه مدیریت مصرف بویژه منابع آب زیرزمینی آغاز کردیم و مدل‌هایی که تهیه شده است امسال براساس مدل‌ها و استانداردهای جهانی برنامه منابع و مصارف حوضه زاینده رود تنظیم شد.‌

وی ادامه داد: البته این برنامه در طول زمان با توجه به ریزش‌های جوی می‌تواند ترمیم یابد.

رئیس حوضه آبریز زاینده رود خاطرنشان کرد: از ۲۰ آبان ماه به منظور انجام کشت پاییزه آب از سد زاینده رود حدود ۲۰ روز رهاسازی می‌شود.

الماسوندی افزود: رهاسازی آب امسال متفاوت از سال‌های قبل است و برای کشاورزان غرب و شرق در این باره زمانی رهاسازی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب برای کشت پاییزه کشاورزان اصفهان در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: در خصوص حقابه تالاب گاوخونی نیز پاییز امسال جریانی پایداری اتفاق می‌افتد که آب را تا ورزنه و انتهای شبکه رهاسازی خواهیم کرد و امید است آبی هم به تالاب برسد.

منبع: مهر
کد خبر 702380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    2 0
    از پایز امسال تا پایز سال دیگه چند بار آب باز می شود