سهم ۵۲ درصدی موتورسواران در تصادفات منجر به فوت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ۵۲ درصد از موتورسواران جان‌باخته در حوادث رانندگی استان طی نیمه نخست سال جاری مقصر شناخته شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ اصغر زارع اظهار کرد: در بررسی‌ها و تجزیه و تحلیل‌های کارشناسی که بر حوادث فوتی استان اصفهان طی نیمه نخست سال جاری انجام شده بود، مشخص شد ۵۲ درصد از موتورسیکلت‌سواران جان‌باخته، در سوانح رانندگی مقصر بودند.

وی افزود: در تصادفات فوتی شش ماه نخست سال جاری، ۱۱۲ راکب موتورسیکلت و معادل ۵۲ درصد تصادفات سهم تقصیر و ۱۰۲ نفر سایر کاربران ترافیک به میزان ۴۸ درصد سهم تقصیر در تصادفات منجر به فوت داشتند و مقصر شناخته شدند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان عبور از چراغ قرمز، حرکت خلاف جهت، لایی‌کشی و انجام حرکت‌های نمایشی، عبور از محل عابران پیاده، نداشتن توجه به جلو، صحبت کردن با تلفن همراه حین تردد با موتورسیکلت و رعایت نکردن حق تقدم را بیشترین تخلفات صورت گرفته توسط موتورسواران اعلام و خاطرنشان کرد: موتورسواران به قوانین و مقررات رانندگی احترام بگذارند و با انجام صحیح رانندگی از وقوع حوادث ناگوار برای خود و سایر کاربران ترافیک جلوگیری کنند.

کد خبر 702306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.