کلاهبرداری ۱۵ میلیاردی با رسیدهای جعلی

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با استفاده از برنامه رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری ۱۵ میلیارد ریالی کرده بود خبر داد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ حسین ترکیان اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس آگاهی استان اصفهان و اعلام شکایت مبنی بر کلاهبرداری فرد ناشناسی از وی، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود اعلام کرد یک تخته فرش دست‌بافت به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال جهت فروش در سایت دیوار آگهی کرده بود که فرد ناشناسی ضمن تماس تلفنی با وی، تمایل خود برای خرید فرش را اعلام و بیان کرده بود مبلغ مربوطه را به حساب واریز کرده است و جهت تحویل کالا یک دستگاه خودرو به منزلم می‌فرستد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: مال باخته در ادامه اظهارات خود اعلام کرد هم‌زمان با حضور راننده، فرد خریدار مجدد با من تماس گرفت، شماره شبای حساب بانکی مرا دریافت کرد و من هم پس از ارسال شماره شبا پیامکی مبنی بر واریز وجه دریافت کردم و با اطمینان خاطر، فرش را تحویل راننده دادم، اما پس از مراجعه به بانک و استعلام وضعیت واریزی متوجه جعلی بودن رسید شدم.

وی ادامه داد: تحقیقات در خصوص شناسایی و دستگیری فرد کلاهبردار با دقت و ظرافت خاصی توسط کارآگاهان در حال انجام بود که تعدادی دیگر از شهروندان اصفهانی نیز به پلیس آگاهی مراجعه و شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند و همین امر نشان می‌داد که یک کلاهبردار حرفه‌ای پشت این ماجرا قرار دارد.

سرهنگ ترکیان با بیان اینکه هیچ‌کدام از مال باختگان اطلاعات درستی از مشخصات ظاهری و هویتی از فرد کلاهبردار نداشتند، گفت: از آنجا که تنها سرنخ این پرونده راننده خودرو بود، کارآگاهان به سراغ او رفتند که او در اظهارات خود اعلام کرد پس از تحویل گرفتن بسته بنابر اعلام سفر ثبت شده در سامانه به مقصد اعلامی مراجعه کرده و بسته را به جوان ناشناسی که در محل منتظر بوده، تحویل داده است.

وی اضافه کرد: با تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان و انجام اقدامات علمی و تخصصی، در نهایت هویت کلاهبردار به دست آمد و پس از تأیید تصویر وی از سوی راننده خودرو، در رصد هوشمندانه کارآگاهان قرار گرفت و با تلاش‌های فراوان صورت گرفته متهم دستگیر و به پلیس آگاهی استان انتقال داده شد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه متهم با استفاده از برنامه کاربردی رسیدساز جعلی توانسته بود از هفت نفر از شهروندان اصفهانی بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کند، افزود: متهم در تحقیقات صورت گرفته به پنج فقره کلاهبرداری در شهر اصفهان، یک فقره در شهرستان نجف‌آباد و یک فقره در شهرستان لنجان اقرار کرد.

وی با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی، خاطرنشان کرد: شهروندان، صاحبان صنوف و فعالان اقتصادی، قبل از هرگونه معامله و تحویل کالا، از واریز وجه به حساب بانکی خود مطمئن شوند و تنها با دیدن یک رسید معمولی اقدام به تحویل دادن کالا نکنند.

کد خبر 702296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.