درخت گردویی که با باردهی 300 کیلویی همه را شوکه کرد!

باردهی 300 کیلویی آن هم از یک نهال گردوی بذری که به بلوغ رسیده باشد آیا حقیقت دارد؟

پاسخ مثبت است!

نهال گردو ژنوتیپ برتر که در سالهای گذشته بسیاری از کشاورزان و باغداران به کاشت آن روی آورده اند، گونه ای ایرانی بوده و متعلق به استان اذربایجان غربی، شهرستان میاندواب می باشد.

این نهال گردو در سال دهم که به بلوغ کامل رسیده است توانایی تولید 250 الی 300 کیلو گردوی سبز را دارد که این مقدار باردهی با ارقام نهال گردوی پیوندی برابری می کند. حال در ادامه قصد معرفی این رقم جذاب را داریم پس تا انتها همراه ما باشید.

معرفی کامل نهال گردو ژنوتیپ

گردوهای ژنوتیپ یکی از پر سود ترین گردوها در مناطق معتدل تا نسبتا سردسیر ایران محسوب می شوند. این رقم به نقل از بسیاری از نهالستان های معتبر همچون گلد نهال، دارای تنوع نژادی می باشد که می بایست متناسب با شرایط اقلیم خود کشت نمایید.

نهال گردو ژنوتیپ برتر با تیپ های گوناگون به فروش می رود اما تفاوت چندانی ندارد و در اصل تمامی تیپ ها از یک مادر متولد شده اند.

کاشت درخت گردو ژنوتیپ بسیار به صرفه است و شما نیازی به کاشت ارقام پیوندی نخواهید داشت، زیرا این درختان گردو اصلاح نژادی شده اند و پس از 1 سال به باردهی اولیه می رسند. البته دقت داشته باشید که بهتر است این نهال ها را در مناطق معتدل بکارید. اگر می خواهید بیشتر با این نهال ها آشنا شوید، بهتر است در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

نگاهی کلی به نهال های گردو ژنوتیپ برتر

گردوی ژنوتیپ به معنای اصلاح نژاد روی رقم بذری یک گونه ی خاصی از درختان می باشد. برخی این نهال را به عنوان بهترین نهال گردو برای مناطق سردسیر می شناسند زیرا دیرگل است و این نهال کیفیت بسیار بالایی در مناطق سردسیر هم از خود نشان می دهد و از آن سو قیمت بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه ای دارند.

در این نهال ها صفات مرغوب و با کیفیتی که در تمام درختان گردو موجود است باهم ترکیب می شوند و نهال های ژنوتیپ را تولید می کنند.

درخت گردویی که با باردهی 300 کیلویی همه را شوکه کرد!

میزان باردهی نهال های گردو ژنوتیپ

در ادامه راهنمایی خرید بهترین نهال گردو بذری ایرانی باید به شما بگوییم که این نهال ها در سال اول پس از کاشت بار می دهند. همین مسئله نیز موجب شده تا بسیاری از باغداران از ژنوتیپ برتر در باغات خود استفاده کنند. باردهی این نهال ها در مقایسه با سایر درختان گردو بسیار بیشتر است. پس از گذشت 4 تا 6 سال از کاشت این نهال ها می توانید باردهی اقتصادی را تجربه کنید و گردوها را به فروش برسانید.

شما می توانید جهت مشاهده تصاویر بیشتر مغز گردوی ژنوتیپ و باردهی این نهال گردو در لینک زیر کلیک نموده و به مشاهده آن بپردازید:

https://goldnahal.ir/product/فروش-با-تخفیف-نهال-گردو-ژنوتیپ-برتر

مهم ترین ویژگی های نهال گردو ژنوتیپ برتر

نهال های گردو بذری ایرانی ویژگی های منحصر به فردی دارند. با شناخت این خصوصیات می توانید خریدی مطمئن را تجربه کنید. از جمله ویژگی هایی که برای شناخت بهتر نهال گردو بذری ژنوتیپ باید بدانید، عبارتند از:

  • نهال های گردو ژنوتیپ پس از 10 سال 70 کیلو گرم باردهی دارند.

  • پوست سبز گردوهای ژنوتیپ به راحتی از بدنه آن جدا می شود.

  • مغز گردوهای ژنوتیپ به رنگ قهوه ای روشن است.

  • مغز این گردوها دارای خواص بسیار زیادی می باشد.

  • پوست گردوهای ژنوتیپ بسیار نازک است و شما به راحتی می توانید آن را جدا کنید.

نحوه کاشت درخت گردو ژنوتیپ، بهترین نهال گردو برای مناطق سردسیر

حال که با نهال گردو بذری ژنوتیپ آشنا شدید بهتر است شما را با نحوه کاشت آن ها آشنا کنیم. این نهال ها را باید در گودال هایی با ارتفاع 80 سانتی متر الی 1 متر قرار دهید. دقت داشته باشید که خاک این نهال ها باید سبک باشد. برای بهترین نهال گردو برای مناطق سردسیر بهتر است در فصول گرم سال هفته ای یک بار نهال ها را آبیاری کنید. هوای بسیار گرم و سرد به نهال های گردو آسیب می رساند؛ بنابراین سعی کنید در مناطقی معتدل تر درختان را بکارید.

درخت گردویی که با باردهی 300 کیلویی همه را شوکه کرد!

بهترین فصل برای کاشت نهال های گردو

اگر می خواهید باردهی بیشتری از این درختان داشته باشید، حتما به زمان کاشت آن ها توجه کنید. سعی کنید در فصل تابستان و اواخر بهار اقدام به کاشت این نهال ها نکنید. بهترین فصل برای کاشت این درختان فصل پاییز است. سعی کنید نهال را در اواخر آبان تا فروردین در زمین بکارید تا بالاترین بهره را از درختان و بار آن ها ببرید.

راهنمای قیمت نهال گردو ژنوتیپ در نهالستان های کشور

قیمت نهال های گردو ژنوتیپ همواره مسئله ای بوده که ذهن بسیاری از باغداران را مشغول کرده است. قیمت این نهال ها به عوامل متعددی بستگی دارد که از جمله آن می توان به:

سن نهال، تعداد نهال ها، شرکت تولید کننده نهال و... اشاره کرد. اما اکنون درآبان 1402 در اغلب نهالستان های کشور قیمت نهال گردو ژنوتیپ در بازه ی 115 تا 170 هزار تومان قیمت گذاری شده است. دقت داشته باشید که قیمت نهال های 1ساله با نهال های 2 یا 3 ساله ی گردو متفاوت است.

بسیاری از نهالستان های سودجو اقدام به فروش نهال های 3 یا 4 ساله دارند آن هم با قیمتی بیشتر، اما باید بدانید این نهال ها به علت ضخیم شدن ریشه و تنه ی نهال، دیرتر با زمینی که قصد کشت آن را دارید خو میگیرند و احتمال دارد این ارقام نهالِ چند ساله خشک شوند. بهترین ارقام نهال گردو، ارقام 1 یا 2 ساله می باشند.

سخن پایانی بهترین نهال گردو بذری ژنوتیپ

حال که با راهنمای خرید بهترین نهال گردو بذری ایرانی آشنا شدید، بهتر است بهترین نهالستان برای خرید این نهال ها را به شما معرفی کنیم. فروشگاه های متعددی در سراسر کشور وجود دارند؛ اما بهتر است این نهال ها را از مراکز معتبر خریداری کنید.

وب سایت گلد نهال یکی از معتبرترین مراکز فروش نهال های گردو ژنوتیپ برتر است. شما می توانید با مراجعه به نشانی وب سایت گلد نهال (goldnahal.ir) تمامی نهال های گردو را مشاهده کرده و بر اساس نیازتان آن ها را خریداری کنید. کافیست همین حالا نام گلد نهال را در مرورگر خود سرچ نموده و روی نشانی وب سایت کلیک و وارد سایت شده تا با بیش از 200 رقم از انواع نهال میوه آشنا و جهت خرید اقدام نمایید.

کد خبر 702223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.