رئیس‌جمهور به تاجیکستان و ازبکستان سفر می‌کند

رئیس‌جمهور روز چهارشنبه به دعوت امامعلی رحمان، عازم تاجیکستان می‌شود.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی صبح روز چهارشنبه _هفدهم آبان_ به دعوت رسمی «امامعلی رحمان» رئیس‌جمهور تاجیکستان، به منظور دیداری رسمی به این کشور سفر می‌کند.

پس از برگزاری مراسم استقبال رسمی، رؤسای جمهور دو کشور دیداری خصوصی خواهند داشت و سپس در نشست مشترک فعالان اقتصادی و بازرگانان ایران و تاجیکستان شرکت می‌کنند.

در جریان این سفر همچنین مقامات ایران و تاجیکستان چند سند همکاری مشترک امضا خواهند کرد.

سفر به ازبکستان

آیت‌الله رئیسی همچنین پس از این سفر به دعوت رسمی «شوکت میرضیایف» رئیس‌جمهور ازبکستان و به منظور شرکت در شانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اقتصادی «اکو» به این کشور سفر خواهد کرد.

رئیس‌جمهور در این سفر ضمن شرکت در اجلاس سران اکو و تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران، با تعدادی از سران و مقامات شرکت‌کننده در اجلاس نیز دیدار خواهد کرد.

رایزنی در خصوص همکاری‌های دوجانبه به‌ویژه در زمینه تجاری و اقتصادی و مسائل بین‌المللی به ویژه شرایط بحرانی در غزه محور گفت‌وگوهای دوجانبه رئیس‌جمهور در این سفر دوروزه خواهد بود.

اکو یک سازمان منطقه‌ای دولتی محسوب می‌شود که در سال ۱۹۸۵ از سوی ایران، پاکستان و ترکیه با هدف پیشبرد همکاری‌های اقتصادی، فنی و فرهنگی میان کشورهای عضو تأسیس شد.

در سال ۱۹۹۲، سازمان ۷ عضو جدید شامل کشورهای افغانستان، آذربایجان، قزاقستان، آذربایجان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان را به عضویت پذیرفت و اکنون ۱۰ عضو دارد.

کد خبر 702220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.