نجات ۸۹ نفر از حوادث توسط آتش‌نشانان اصفهان طی هفته گذشته

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به انجام ۲۳۴ عملیات امداد و نجات و حریق در هفته گذشته گفت: در این عملیات‌ها ۸۹ نفر از افراد گرفتار در حریق، توسط آتش‌نشانان اصفهان نجات یافتند.

امید باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طی هفته گذشته ۱۳ هزار و۳۰ تماس از سوی شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان برقرار شد که کارشناسان ستاد فرماندهی، پاسخگوی این تماس‌ها بودند.

وی با اشاره به انجام ۲۳۴ عملیات امداد و نجات افزود: از این تعداد ۸۴ مورد حریق و ۱۵۰ مورد آن حادثه بوده است که ۸۹ نفر از این حوادث جان سالم به در بردند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: محبوسی در آسانسور، نشت آب، آب‌گرفتگی، حریق وسایل نقلیه و منازل مسکونی از شاخص‌ترین علت حریق‌ها و حوادث بوده است و مسئولان باید با توجه به اطلاعیه هواشناسی و شرایط جوی، مسیرهای آبرو، خروجی ناودان‌ها و ورودی فاضلاب‌ها را بازدید و پاک‌سازی کنند تا آب‌گرفتگی شدیدی در زمان بارش باران ایجاد نشود.

وی ادامه داد: وجود کلید، پریز و کنتورهای برق بدون محافظ، همچنین کابل‌های بدون عایق و ایزوله در حیاط منازل یا مناطق بدون سقف، از موارد خطر آفرین است که شهروندان باید هرچه سریع‌تر نسبت به ایمن‌سازی آن‌ها اقدام کنند.

باقری با اشاره به رخداد حوادث طبیعی توصیه کرد: شهروندان هنگام بارندگی شدید از منزل خارج نشوند و در مواقع وجود رعد و برق از قرار گرفتن در کنار ساختمان‌های در حال ساخت و سازه‌های فلزی خودداری کنند.

وی ادامه داد: شهروندان ساکن در بستر رودخانه و مادی‌های شهر، آگاه باشند که بارندگی‌های شدید ظرف چند دقیقه می‌تواند سیلاب ایجاد کند بنابراین در صورت ایجاد این شرایط، در اطراف رودخانه‌ها اتراق نکنند و تردد نداشته باشند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به حفظ زمان طلایی آتش‌نشان‌ها تصریح کرد: در راستای افزایش امدادرسانی، علاوه بر ۲۷ ایستگاه عملیاتی که به‌صورت ۲۴ ساعته در سطح شهر اصفهان فعال هستند، ۳۳ مورد استقرار اطفائیه نیز در نقاط حساس و پرتردد شهری مستقر شدند.

وی ادامه داد: برای شناسایی نقاط مخاطره‌آمیز در سطح شهر و ارزیابی ریسک حوزه‌های استحفاظی ایستگاه‌های عملیاتی ۷۳ گشت امنیتی آماده به‌کار هستند که نتیجه بررسی آن‌ها به ترتیب اولویت رسیدگی می‌شود.

کد خبر 702165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.