احیای روستاها با احداث جاده‌های باکیفیت در چین

چین با استناد بر اهمیت بازسازی جاده‌های روستایی با کیفیت در حمایت از احیای روستاها، از احداث و بازسازی ۱۱۸ هزار کیلومتر جاده روستایی در سه فصل اول سال ۲۰۲۳ به‌دنبال ۴.۵۳ میلیون کیلومتر جاده بازسازی‌شده قبلی خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات چینی از احداث و بازسازی ۱۱۸ هزار کیلومتر جاده روستایی در سه فصل اول سال ۲۰۲۳ خبر داده و اعلام کردند با این اقدامات چین به بیش از ۹۰ درصد از اهداف سالانه احیا و نوسازی روستاهای خود دست یافته است. سال گذشته این کشور ۴.۵۳ میلیون کیلومتر از جاده‌های روستایی خود را بازسازی کرد.

معاون وزیر حمل‌ونقل چین در نشستی خبری مدعی شد طی این دوره سرمایه‌گذاری روی دارایی‌های ثابت در جاده‌های روستایی به ۳۵۸.۷ میلیارد یوان (حدود ۵۰ میلیارد دلار) رسیده است که نسبت به سال گذشته ۵.۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود که وزارت حمل‌ونقل کشور به‌منظور حمایت از استراتژی احیای روستاهای کشور، سرعت بخشیدن به توسعه کشاورزی و نوسازی مناطق روستایی، همچنین ارتقای رفاه عمومی روستاییان، توسعه جاده‌های روستایی با کیفیت را تسریع کرده است. به این ترتیب در سه ماهه نخست سال جاری پنج هزار و ۴۰۹ پل خطرناک در جاده‌های روستایی بازسازی و ۱۵ هزار سرعت‌گیر در هفت هزار و ۶۷۹ تقاطع همسطح در مسیر روستاهای سراسر کشور نصب شده است.

وزارت حمل‌ونقل چین گام بعدی را تلاش در جهت ارتقای بازسازی مسیرهای قدیمی روستایی، تعریض جاده‌های بسیار باریک موجود و احداث معابری معرفی و تأکید کرد که این اقدامات با هدف ایجاد رونق بیشتر برای مناطق مختلف از طریق توسعه جاده‌های روستایی با کیفیت، ساخت جاده‌های سبز جدید و تسریع توسعه اقتصادی مبتنی بر جاده‌های روستایی انجام می‌گیرد.

احیای روستاها با احداث جاده‌های باکیفیت در چین

کد خبر 702023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.