دفتر منطقه‌ای مدیریت یکپارچه حوضه آبریز زاینده‌رود افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: دفتر منطقه‌ای مدیریت یکپارچه حوضه آبریز زاینده‌رود افتتاح می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، حسن ساسانی اظهار کرد: دفتر منطقه‌ای مدیریت یکپارچه حوضه آبریز زاینده‌رود در ادامه و راستای شکل‌گیری مدیریت حوضه‌های آبریز در شرکت مدیریت منابع آب ایران، شانزدهم آبان به‌طور رسمی افتتاح می‌شود.

وی افزود: ایجاد دفتر منطقه‌ای مدیریت یکپارچه حوضه آبریز زاینده‌رود گام بسیار مهمی در مدیریت منابع آب در سطح منطقه‌ای و محلی است.

ساسانی با اشاره به اینکه اخذ و اجرای تصمیمات با رویکرد علمی و با مشارکت ذی‌نفعان و ذی مدخلان واقعی آب از اهداف دفتر منطقه‌ای مدیریت یکپارچه حوضه آبریز زاینده‌رود است، تصریح کرد: حوضه آبریز زاینده‌رود با پیچیدگی‌های فراوانی از جنبه‌های مختلف روبه‌رو بوده و سال‌ها توسط مشاوران داخلی و خارجی مورد بررسی قرار گرفته است تا امروز افتتاح دفتر منطقه‌ای مدیریت یکپارچه حوضه آبریز زاینده‌رود اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد: با افتخار اعلام می‌کنم بخش زیادی از آنچه امروز به عنوان دانش فنی در این دفتر مهیا است و استفاده می‌شود حاصل تلاش‌های کارشناسان و مدیران خبره ایرانی است.

ساسانی اضافه کرد: دفتر منطقه‌ای مدیریت یکپارچه حوضه آبریز زاینده‌رود علاوه بر به‌کارگیری مدل‌ها و ابزار پشتیبانی تصمیم‌گیری، وظیفه ایجاد ساختار هماهنگ‌کننده در سطح‌های ملی و منطقه‌ای را با حضور نهادهای دیگر دولتی و غیردولتی امکان‌پذیر می‌سازد.

وی خاطرنشان کرد: در واقع دفتر منطقه‌ای مدیریت یکپارچه حوضه آبریز زاینده‌رود جایگاهی رسمی برای هم‌اندیشی و تنظیم ساختار مدیریت از پایین به بالا را فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه تحلیل اثر هر اقدام در گذشته و هر تصمیم در آینده بر منابع و مصارف آب در حوضه زاینده‌رود، اصلاح اقدامات، همچنین انحراف عملکردها توسط این دفتر انجام خواهد شد و تصمیم‌گیران از آن مطلع خواهند شد، گفت: به این ترتیب با افتتاح دفتر منطقه‌ای مدیریت یکپارچه حوضه آبریز زاینده‌رود، شاخص‌های حکمرانی خوب از قبیل شفافیت، مشارکت، قانون‌محوری، کارایی و مسئولیت‌پذیری قابل رصد است.

کد خبر 701930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.