۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱
قیمت نفت به ۱۵۰ دلار می‌رسد؟

کارشناس اقتصادی با تاکید بر آنکه قیمت نفت کاملا غیرقابل پیش‌بینی است، گفت: این موضوع تحت تاثیر رویدادها و اتفاقاتی است که در هر نقطه از دنیا به وقوع می‌پیوندد.

شهرام معینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تاکید بر آنکه قیمت نفت کاملاً غیرقابل پیش‌بینی است، اظهار کرد: این موضوع تحت تأثیر رویدادها و اتفاقاتی قرار دارد که در هر نقطه‌ای از دنیا به وقوع می‌رسد.

وی افزود: حتی تجربه نشان داده است تعیین قیمت برای چنین کالایی در بودجه هم امکان‌پذیر نیست، زیرا هر اتفاق غیرمنتظره‌ای نرخ پیش‌بینی شده نفت را تغییر می‌دهد.

این استاد دانشگاه در پاسخ به احتمال افزایش قیمت نفت تا ۱۵۰ دلار اظهار کرد: سخن گفتن از قیمت نفت حتی برای چند روز آینده ناممکن است. زیرا با نوسانات ارزی و وقوع احتمالی رویدادهای طبیعی، اقتصادی، سیاسی در هر منطقه‌ای، نرخ نفت نیز دچار تغییر می‌شود.

معینی گفت: هنوز وقوع جنگ منطقه نتوانسته است بر صادرات و قیمت نفت ایران، تأثیر ویژه‌ای داشته باشد، اما مسئله دیگر که باید مورد توجه قرار دارد، فرارسیدن فصل سرما و افزایش تقاضا برای چنین کالاهایی است که این موضوع روند عرضه و تقاضای نفت را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: از طرفی با توجه به ارتباط قیمت نفت با دلار، تغییراتی که در نرخ دلار ایجاد می‌شود، قیمت نفت را نیز دچار نوسان خواهد کرد.

کد خبر 701730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.