۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
وضع متشنج بازار مسکن در پاریس

بسیاری از شهرهای اروپایی زمانی که نوبت به تعداد آپارتمان‌های قابل اجاره در بحران متقاضی روبه‌رشد می‌رسد، با مشکل جدی مواجه هستند. پایتخت فرانسه نیز از این قاعده مستثنی نیست، اگرچه این پدیده جدیدی نیست اما بازار اجاره هرگز در این شهر اینقدر متشنج نبوده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، داده‌های منتشر شده توسط آژانس املاک و مستغلات Lodgis نشان می‌دهد که به طور متوسط شش ماه طول می‌کشد تا یک آپارتمان مبله در پاریس پیدا شود. قیمت اجاره در سه ماهه سوم سال جاری نیز یک درصد افزایش یافته است.

این افزایش محدود را می‌توان با این واقعیت توضیح داد که اجاره‌بها در پاریس از سال ۲۰۱۹ کنترل شده است، هرچند در سایر شهرهای بزرگ فرانسه، این افزایش اجاره بسیار بیشتر بوده است: بر اساس داده‌ها، اجاره‌بها بیش از ۱۰ درصد در در بوردو و نزدیک به ۱۵ درصد در اکس آن پروونس افزایش داشته است که بر اساس نظر کارشناسان نتیجه طبیعی عرضه و تقاضا است.

برآوردها نشان می‌دهد که وضعیت کمبود مسکن ممکن است بدتر می‌شود چراکه تقاضا به طور پیوسته در حال افزایش است. فرانسه اکنون شاهد ورود مستأجران بین‌المللی است و دانشجویان و متخصصان غیر بومی همچنان اجاره‌های منازل مبله سنتی را انتخاب می‌کنند.

تشنج بازار مسکن در پاریس

در تلاش برای مقابله با این موضوع، دولت فرانسه وام‌های با نرخ بهره صفر درصدی خود را برای خانواده‌های کم‌درآمد تمدید خواهد کرد تا افراد بیشتری با مشکل مسکن مواجه نشوند.

طبق بیانیه فدراسیون ملی املاک و مستغلات فرانسه (FNAIM) تقریباً سه‌چهارم (۷۳ درصد) متخصصان املاک، کاهش تعداد املاک در دسترس برای اجاره را نسبت به سال گذشته گزارش کردند و ۶۶ درصد نیز شاهد افزایش تقاضا بودند. افزایش نرخ اعتبار و تشدید شرایط تحمیل شده بر وام گیرندگان، مانع از دسترسی برخی مستاجرین به مسکن می‌شود.

تنش در بازار اجاره به دلیل بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ که شاهد ورود چشمگیر بازدیدکنندگان، داوطلبان و تیم‌ها به پاریس خواهد بود، فشار بیشتری را بر بازار مسکن وارد می‌کند.

پاریس تنها شهر اروپایی نیست که با کمبود شدید مسکن مواجه است

در لندن، متوسط اجاره یک آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر در حال حاضر نزدیک به ۲۵۰۰ یورو در ماه است. این مبلغ بیش از سه برابر میانگین دستمزد ماهانه در انگلستان است. همین اتفاق در آمستردام نیز رخ می‌دهد؛ با میانگین اجاره بیش از ۱۵۰۰ یورو در ماه، این مبلغ بیش از دو برابر میانگین دستمزد در هلند است.

کد خبر 701651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.