قیمت مسکن تهران / یک متر مربع ۷۶ میلیون تومان!

متوسط قیمت فروش یک متر مربع زیربنای واحدهای مسکونی معامله شده در مهرماه در شهر تهران، معادل ۷۶۰.۶ میلیون ریال بوده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال گذشته، به ترتیب ۱۰ و ۷۳.۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در مهر سال ۱۴۰۲ گزارش» تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در مهرماه سال ۱۴۰۲ که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده و تعداد معاملات واحدهای مسکونی انجام شده در مناطق بیست‌ودوگانه شهر تهران نشان می‌دهد متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی در مهرماه در شهر تهران، ۷۶ میلیون و ۶۰ هزار تومان بوده است که افزایش یک درصدی نسبت به ماه قبل را نشان می‌دهد.

قیمت مسکن تهران / یک مترمربع ۷۶ میلیون تومان!

همچنین در این گزارش آمده است که در مهرماه سال ۱۴۰۲، تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به ۳.۱ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال گذشته، به ترتیب ۲۰ درصد افزایش و ۴۲.۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

حجم معاملات مسکن

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در مهرماه سال ۱۴۰۲، حاکی از آن است که از مجموع ۳۱۳۳ واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۲۷.۴ درصد، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. سهم مذکور در مقایسه با مهرماه سال گذشته حدود ۱.۲ واحد درصد کاهش یافته است.

قیمت مسکن تهران / یک مترمربع ۷۶ میلیون تومان!

توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در مهرماه سال ۱۴۰۲، حاکی از آن است که از میان مناطق بیست‌ودوگانه شهر تهران، منطقه ۵ با ۱۲.۹ درصد از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را به خود اختصاص داده است، همچنین مناطق ۱۰، ۴ و ۲ به ترتیب با سهم‌های ۹.۴، ۸.۶ و ۸.۱ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

قیمت مسکن تهران / یک مترمربع ۷۶ میلیون تومان!

تحولات قیمت واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران

متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران، در مهرماه سال ۱۴۰۲، ۷۶۰/۶ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال گذشته به ترتیب افزایش ۱/۰ و ۷۳/۹ درصدی را نشان می‌دهد.

قیمت مسکن تهران / یک مترمربع ۷۶ میلیون تومان!

در میان مناطق بیست‌ودوگانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۱۴۸۹.۶ میلیون ریال به منطقه یک و کمترین آن با ۳۲۲.۸ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است.

قیمت مسکن تهران / یک مترمربع ۷۶ میلیون تومان!

سایر شاخص‌های آماری بازار معاملات مسکن

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده شهر تهران در مهرماه سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که به لحاظ مساحت، واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ متر مربع، سهمی معادل ۵۸.۰ درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص دادند. همچنین ۵۸.۶ درصد واحدهای مسکونی با قیمتی کمتر از متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در این ماه) ۷۶۰.۶ میلیون ریال معامله شده و ۶۰.۵ درصد از معاملات نیاز به واحدهای مسکونی با ارزش هر واحد کمتر از ۶.۰ میلیارد تومان اختصاص داشته است.

قیمت مسکن تهران / یک مترمربع ۷۶ میلیون تومان!

تحولات اجاره‌بهای مسکن

بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری در مهر ۱۴۰۲، نشان‌دهنده رشد یکسان و معادل ۴.۲ درصدی شاخص مزبور نسبت به ماه قبل است. رشد نقطه به نقطه شاخص مزبور در مهر ۱۴۰۲ در شهر تهران و کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال گذشته به ترتیب معادل ۵۴.۷ و ۶۰.۸ درصد است.

قیمت مسکن تهران / یک مترمربع ۷۶ میلیون تومان!

تعداد واحدهای مسکونی آپارتمانی معامله شده در شهر تهران در مهر ۱۴۰۲، به ۳.۱ هزار فقره رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲۰ درصد افزایش و ۴۲.۲ درصد کاهش نشان می‌دهد. در این ماه متوسط قیمت فروش یک متر مربع زیربنای واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران معادل ۷۶۰.۶ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب یک و ۷۳.۹ درصد افزایش داشته است.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در مهر ۱۴۰۲ در شهر تهران، به تفکیک عمر بنا حاکی از آن است که واحدهای تا پنج سال ساخت با سهم ۲۴.۷ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

در ماه مورد بررسی رشد شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه قبل یکسان و معادل ۴.۲ درصد بوده است. رشد نقطه به نقطه شاخص مزبور در مهر ۱۴۰۲ در شهر تهران و کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال گذشته، به ترتیب معادل ۵۴.۷ و ۶۰.۸ درصد است.

کد خبر 701633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.