سخنان سید مقاومت تکمیل‌کننده طوفان‌الاقصی بود / جنگ روانی علیه رژیم صهونیستی زیر سایه سکوت

قائم‌مقام جمعیت دفاع از ملت فلسطین گفت: سخنان سیدحسن نصرالله معادله جدیدتری به نسبت عملیات طوفان‌الاقصی است و به نوعی تکمیل‌کننده آن عملیات بود؛ طوفان‌الاقصی عملیاتی در صحنه میدان و این سخنرانی عمیاتی تکمیلی در حوزه جنگ روانی بود که بسیار موثر واقع شد.

مهدی شکیبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره سخنان سیدحسن نصرالله، مواجهه سید مقاومت با عملیات طوفان‌الاقصی را در سه مرحله دانست و اظهار کرد: اولین مرحله مربوط به یک ماه پس از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی است که در طول این مدت ایشان سکوت کرد و همین سکوت موجب ترسی برای دشمن صهیونیست شد و تأثیرگذاری ویژه‌ای داشت.

صهیونیست‌ها تمام تحولات را برای افکار عمومی خود بایکوت و کانالیزه کرده بودند

وی افزود: رژیم صهیونیستی و افکار عمومی این رژیم در طول این مدت منتظر بودند تا سخنان سیدحسن نصرالله را بشنوند تا از طریق آن بفهمند چه اتفاقی افتاده است؛ این موضوع هراسی را در دل دولتمردان صهیونیست انداخت، چون تمام تحولات را برای افکار عمومی خود بایکوت و کانالیزه کرده بودند و مسیر اخبار را برای افکار عمومی خود به‌ویژه در مورد اتفاقاتی که پانزدهم مهر افتاد، بسته بودند.

قائم مقام جمعیت دفاع از ملت فلسطین ادامه داد: رژیم صهیونیستی از اینکه هراس درون افکار عمومی بیشتر شود و ساکنان اراضی اشغالی نسبت به ماندن یا نماندن با تردید مواجه شوند، می‌ترسید.

کلاس جنگ روانی سیدحسن نصرالله

وی تاکید کرد: این اتفاقات قبل از سخنرانی سیدحسن نصرالله نکته بسیار مهمی در بر دارد و خود یک کلاس جنگ روانی است، چرا که جنگ‌های امروز دنیا بیشتر به سمت جنگ‌های الکترونیک و اطلاعاتی می‌رود تا جنگ‌های فیزیکی و در همین راستا جنگ روانی علیه دشمن بسیار مهم است.

شکیبایی اضافه کرد: در این یک ماه اتفاقات عجیب و غریبی افتاد و این موضوع سوالاتی را در افکار عمومی دنیا ایجاد کرد که بخشی به خاطر رسانه‌های وابسته به جریان صهیونیست در دنیا بود که تلاش می‌کردند با ایجاد شبهه افکار عمومی را از اصل ماجرا و جنایاتی که رژیم به‌طور هیستریک و دیوانه‌وار علیه مردم غزه مرتکب شده و میزان خساراتی که به دو طرف درگیر در جنگ وارد آمده است غافل و منحرف کنند و سعی کنند جنایات اسرائیل را به عنوان دفاع از خود به مردم و افکار عمومی جهان عادی جلوه دهند.

قائم‌مقام جمعیت دفاع از ملت فلسطین با بیان اینکه رسانه‌های غربی تلاش کردند عملیات طوفان‌الاقصی را به ایران نسبت دهند تا قدرت و قوت جنبش‌های مقاومت فلسطینی را در نزد افکار عمومی کوچک نشان دهند، اظهار کرد: در یک ماه سکوت سیدحسن نصرالله شاهد حضور مردم در صحنه بودیم و افکار عمومی دنیا علیه رژیم صهیونیستی و جنایاتش به‌طور کامل تحریک شد، اما دولت‌ها خیلی دیر وارد صحنه شدند و در واقع زمانی که مردم آمدند دولت‌ها نیز مجبور شدند واکنش نشان دهند.

کارشناس ارشد مسائل فلسطین ادامه داد: اینها بحث‌هایی بود که در این یک ماه مطرح شد و بازخورد کمی از آن به افکار عمومی دنیا و منطقه منتقل شد.

سید مقاومت از طوفان‌الاقصی پرده برداشت

وی تاکید کرد: مسائل زیادی اتفاق افتاده بود که سخنان سیدحسن نصرالله تصویر روشنی از ریشه‌ها، دلایل و عوامل عملیات طوفان‌الاقصی ارائه داد و نیز از راز رژیم صهیونیستی در کودک‌کشی، تخریب خانه‌ها، آواره کردن مردم و مواضع کشورهای عربی، اسلامی و حتی کشورهای اروپایی پرده برداشت.

شکیبایی با تاکید بر اینکه سیدحسن نصرالله انسان صادق الوعدی در بین مسلمانان و حتی صهیونیست‌ها است، خاطرنشان کرد: وقتی سیدحسن نصرالله می‌گوید ما خودمان شنبه صبح فهمیدیم، مسئله کار روانی نیست؛ افکار عمومی صهیونیست هم است برخلاف آنچه که رهبران صهیونیست می‌خواستند، تبلیغ کنند که کار ایران است با صحبت‌های سید متوجه شدند که این عملیات کاملاً فلسطینی بوده است تا جایی که حتی حزب‌الله هم از آن اطلاع نداشته است.

وی تصریح کرد: اگر ما هم جای گروه‌های فلسطینی بودیم این کار را می‌کردیم، به این دلیل که از زمین، هوا و دریا سیستم‌های جاسوسی و شنود در نوار غزه موجود است و اگر قرار بود این موضوع با هماهنگی سایر زنجیره‌های مقاومت انجام گیرد احتمال لو رفتن آن وجود داشت و خود سیدحسن نصرالله هم گفتند که موفقیت گروه‌های فلسطینی در تحمیل چنین خسارتی به صهیونیست‌ها به خاطر محرمانه بودن آن بوده است.

قائم‌مقام جمعیت دفاع از ملت فلسطین تاکید کرد: در حوزه نظامی عملیاتی موفق است که در پنهان کاری مطلق انجام گیرد و جنبش‌های فلسطینی آن را به‌خوبی انجام دادند.

شکست پروژه استیطان و اشغال در اراضی اشغالی

وی با طرح این سوال که چرا رژیم تلاش می‌کرد عملیات فلسطینیان را تقلیل دهد و به ایران منتسب کند، تصریح کرد: دلیل این موضوع آن است که صهیونیست‌ها از ایجاد ترس و وحشت درون شهرک‌های خود هراس داشتند تا مبادا کسی فکر کند بیخ گوش رژیم و اطراف نوار غزه قدرتی سر برآورده است که می‌تواند چنین کار بزرگی انجام دهد.

شکیبایی ادامه داد: صهیونیست‌ها همچنین از فرار مهاجران به نقاط دیگر به خاطر ترس از تکرار چنین اتفاقی می‌ترسند که به معنای شکست پروژه استیطان یا شهرک‌سازی و اشغال است.

قائم‌مقام جمعیت دفاع از ملت فلسطین با بیان اینکه صهیونیست‌ها در طول این ۷۵ سال تلاش می‌کردند برای همه یهودیان جهان، اراضی اشغالی را نقطه امن جلوه دهند و آنجا را سرزمین موعود قرار دهند، گفت: آن‌ها از اینکه ضربه بخورند نیز بسیار هراس داشتند؛ از این‌رو تلاش می‌کردند عملیات طوفان‌الاقصی را به ایران نسبت دهند.

ایران انگیزه لازم برای عملیات علیه رژیم صهیونیستی را داشت

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که بارها فرموده‌اند ما از هر گروه و جریانی که روبه‌روی رژیم صهیونیستی بایستد حمایت می‌کنیم و ابایی نداریم، اظهار کرد: ایران مشکلی ندارد که بگوید کار من است، به‌خصوص اینکه رژیم بارها دانشمندان هسته‌ای ما را مورد ترور قرار داده و زیان‌های روحی زیادی به ما وارد کرده است؛ پس ما هم می‌توانستیم این انگیزه را داشته باشیم که چنین عملیاتی را انجام دهیم، اما دسترسی فلسطینیان را نداریم؛ از این‌رو صحبت‌های سید مقاومت این موضوع را برای افکار عمومی صهیونیست روشن کرد که بیشتر بترسید! این کار یک گروه کوچکی از مجموعه گروه‌هایی است که به محور مقاومت متصل هستند؛ از این‌رو ترس زیادتری را در دل افکار عمومی صهیونیستی ایجاد کرده است و از این منظر صحبت ایشان بسیار هوشمندانه بود.

شکیبایی ادامه داد: در مورد مسائل دیگر ایشان آمریکا را مقصر اصلی جنایت در غزه دانست و اتفاقاً مقصر آتش‌بس نشدن را هم آمریکا دانست و معتقد بود دستور کار این جنایات توسط آمریکایی‌ها صادر می‌شود؛ از این‌رو وقتی آمریکا از سایر کشورها می‌خواهد که وارد جنگ نشوند، باید خود به سمت توقف این جنگ برود نه رژیم صهیونیستی؛ بنابراین از دید ایشان رژیم عامل اجرایی است و کسی که دستور می‌دهد آمریکا است و سید مقاومت همه مسئولیت‌ها را به گردن آمریکایی‌ها انداخت.

گزینه‌های روی میز سید مقاومت نشان‌دهنده دست برتر حزب‌الله در میدان است

قائم‌مقام جمعیت دفاع از ملت فلسطین با اشاره به اینکه دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنان خود تصویری روشن از گذشته، حال و آینده تحولات فلسطین ارائه داد و اعلام کرد که همه گزینه‌ها روی میز است، تصریح کرد: این پیام حامل نکته بسیار مهمی است؛ وی در عین حال که اعلام کرد جبهه مقاومت در کنار فلسطین است و مقاومت دست برتر را دارد، دستور داد آمریکا هرچه سریع‌تر آتش‌بس را اعلام کند و گفت که باید در این جنگ حماس پیروز میدان باشد؛ این سخنان را کسی می‌تواند بگوید که در موقعیت برتر قرار گرفته باشد و نشان می‌دهد در صحنه میدانی و به لحاظ روحی و روانی حزب‌الله و به‌طور اساسی گروه‌های مقاومت در موقعیت بسیار خوبی قرار دارند که می‌توانند به طرف مقابل تحکم کنند و بگویند این جنگ باید متوقف شود و حتماً هم حماس باید پیروز شود.

شکیبایی با بیان اینکه در مجموعه صحبت‌های سیدحسن نصرالله شجاعت، هوشیاری، هوشمندی و ایجاد وحشت در دل دشمن موج می‌زد، گفت: مخاطب این سخنان اروپایی‌ها، آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها، دنیای اسلام، مردم فلسطین و لبنان بودند و ایشان خطابه بسیار جامعی انجام داد و مهم‌تر از این باعث قوت گرفتن و دلگرمی جبهه مقاومت و اهالی نوار غزه و فلسطین شد و در نقطه مقابل ترس و وحشت در دل رژیم صهیونیستی ایجاد کرد.

جنگ روانی سیدحسن نصرالله در دل صهیونیست‌ها

قائم‌مقام جمعیت دفاع از ملت فلسطین اظهار کرد: من فکر می‌کنم سخنان سیدحسن نصرالله معادله جدیدتری به نسبت عملیات طوفان‌الاقصی است و به‌نوعی تکمیل‌کننده آن عملیات بود؛ طوفان‌الاقصی عملیاتی در صحنه میدان و این سخنرانی عملیاتی تکمیلی در حوزه جنگ روانی بود که بسیار مؤثر واقع شد.

سید مقاومت به همه شبهات پاسخ داد

وی با اشاره به اینکه برخی سخنان سید مقاومت را مبهم قلمداد کرده‌اند، گفت: در سخنان ایشان هیچ ابهامی وجود نداشت و در طول این سخنرانی که بیش از یک ساعت طول کشید به همه شبهات در زمینه جنگ اخیر پاسخ داده شد و هیچ شبهه‌ای باقی نماند.

شکیبایی ادامه داد: اولین شبهه این بود که می‌گفتند ایران این عملیات را انجام داده است که با ادله محکم به آن پاسخ داده شد، شبهه بعدی این بود که چرا حزب‌الله به جنگ ورود نمی‌کند؟ که گفته شد از هشتم اکتبر یعنی یک روز بعد از طوفان‌الاقصی، حزب‌الله در صحنه بوده است و تاکنون ۹۰ نفر هم شهید شده‌اند؛ سیدحسن نصرالله از خسارات وارد شده به دشمن گفت و اعلام کرد که حزب‌الله یک‌سوم نیروهای اسرائیلی را در مرزها مشغول کرد تا مردم غزه را قتل‌عام نکنند.

وی با تاکید بر اینکه در سخنان سیدحسن نصرالله هیچ ابهامی وجود نداشت، تصریح کرد: تنها ابهام سخنان این بود که وی گفت «همه گزینه‌ها روی میز است» و این سخن بسیار هوشمندانه بود، چون دشمن می‌داند که حزب‌الله و شخص سیدحسن نصرالله نکته‌ای را از زبان جاری نمی‌کند که به آن ایمان نداشته باشد؛ وقتی می‌گوید ما متناسب با آنچه که بعد از سخنرانی از رژیم سر بزند، اقدام خواهیم کرد، یعنی جبهه همچنان باز است و این عملیات ممکن است گستره بیشتری پیدا کند.

قائم‌مقام جمعیت دفاع از ملت فلسطین خاطرنشان کرد: گزینه‌های روی میز موجب هراس درون رژیم صهیونیستی و در دل آمریکایی شده است و نشان می‌دهد غافلگیری‌های بیشتری پیش رو است.

کد خبر 701611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.