تلاش انگلیس برای سرکوب مهاجرت ناکام ماند/ دیدگاه مثبت بریتانیایی‌ها به مهاجران

تحقیقات نشان می‌دهد که برخلاف دولت، تعداد فزاینده‌ای از مردم بریتانیا دیدگاه‌های مثبت‌تری نسبت به مهاجران پیدا کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نظرسنجی اجتماعی اروپا (ESS) نشان داده است که اکثر مردم بریتانیا به‌رغم تلاش‌های بحث‌برانگیز دولت برای سرکوب این پدیده، به مهاجرت مثبت نگاه می‌کنند. از سال ۲۰۰۲، بررسی نگرش‌ها هر دو سال یک بار نشان می‌دهد که درک مهاجران در دو دهه گذشته به طور قابل‌توجهی مطلوب‌تر شده است.

این تحقیقات شامل نمونه‌گیری تصادفی دقیق بود و برای اطمینان از اینکه داده‌ها معتبر هستند، سعی بر این شد تا حضور تمام اقشار جامعه تضمین شود.

وقتی صحبت از تأثیر مهاجرت بر بریتانیا می‌شود، اکثریت افرادی که در سال گذشته توسط ESS مورد بررسی قرار گرفتند ۵۹ درصد اعلام کردند که این امر تأثیر مثبتی بر اقتصاد داشته است؛ این رقم در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۷ درصد گزارش شده بود. احساسات مشابهی نسبت به غنی‌سازی زندگی فرهنگی (افزایش از ۳۳ درصد در سال ۲۰۰۲ به ۵۸ درصد در سال ۲۰۲۲) و تبدیل کشور به مکانی بهتر (۲۰ درصد به ۵۶ درصد در مدت مشابه) توسط افراد مورد بررسی ابراز شد.

تلاش انگلیس برای سرکوب مهاجرت ناکام ماند/ دیدگاه مثبت بریتانیایی‌ها به مهاجران

نتایج نشان می‌دهد که نظرات بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۲ نسبتاً ثابت بوده است و نگرش نسبت به مهاجران بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲، همزمان با برگزیت و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، مثبت‌تر شده است.

در سال ۲۰۰۲، نظرسنجی ESS نشان داد که هشت درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باور بودند که افراد با نژاد یا گروه قومی متفاوت باید اجازه ورود به این کشور را داشته باشند؛ این رقم در سال ۲۰۲۲ به ۳۴ درصد افزایش یافت.

در حالی که مشخص شد که حامیان حزب کارگر چپ میانه دیدگاه‌های بسیار مطلوب‌تری در مورد مهاجرت دارند، یک تغییر مثبت نیز در میان رأی دهندگان راستگرای محافظه کار مشاهده شد.

اداره آمار ملی در ماه می اعلام کرد که مهاجرت به بریتانیا به بالاترین سطح ثبت‌شده در سال ۲۰۲۲ رسیده است.

کد خبر 701303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.