سیاره مشتری در تقابل خورشیدی  قرار می‌گیرد

سیاره مشتری جمعه -دوازدهم آبان‌ماه- در آسمان مقابل خورشید قرار می‌گیرد، این سیاره که در صورت فلکی برج حمل قرار دارد، بیشتر ساعات شب قابل مشاهده خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سیاره مشتری جمعه -دوازدهم آبان‌ماه- در آسمان مقابل خورشید قرار می‌گیرد، این سیاره که در صورت فلکی برج حمل قرار دارد، بیشتر ساعات شب قابل مشاهده خواهد بود و حدود نیمه شب به وقت محلی به بالاترین نقطه خود در آسمان می‌رسد. این پدیده از اصفهان از ساعت ۱۷:۴۸ تا ۰۵:۴۱ قابل مشاهده خواهد بود. حدود ساعت ۱۷:۴۸ زمانی که به ارتفاع هفت درجه بالاتر از افق شرقی شما می‌رسد در دسترس قرار می‌گیرد، ساعت ۲۳:۴۴ نیز ۷۰ درجه بالاتر از افق جنوبی شما به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید، حدود ساعت ۰۵:۴۱ نیز از دسترس خارج می‌شود.

زمانی که سیاره مشتری در مقابل خورشید قرار می‌گیرد، به این معنا است که حوالی غروب خورشید طلوع می‌کند و زمان طلوع خورشید غروب می‌کند، حدود نیمه شب به وقت محلی نیز به بالاترین نقطه خود در آسمان می‌رسد؛ حتی زمانی که سیاره مشتری در نزدیک‌ترین فاصله با زمین قرار دارد، با چشم غیرمسلح مانند یک نقطه نورانی به نظر می‌رسد، اما می‌توان آن را با استفاده از یک دوربین دوچشمی به راحتی رصد کرد.

کد خبر 701104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.