حرکت شهرداری اصفهان به سوی قراردادهای باز برای سرعت‌بخشی اقدامات

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری، مراکز علمی و سایر دستگاه‌ها باید تعامل بیشتری داشته باشند، گفت: از سال جاری قراردادهای باز را در دستور کار قرار دادیم تا فرایند اقدامات سرعت بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید ابراهیمی امروز _پنجشنبه یازدهم آبان‌ماه_ در آئین مبادله تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی میان شهرداری اصفهان و دستگاه‌های اجرایی و مراکز پژوهشی استان اظهار کرد: در دستگاه‌های اجرایی به حوزه پژوهش به عنوان یک کار تشریفاتی نگاه می‌شود، اما شهرداری اصفهان در موضوع پژوهش به دنبال عملیاتی کردن خروجی‌ها است، در این راستا در فرایند نیاز سنجی و شیوه انتخاب و راهبری پروژه بسیار سخت‌گیری می‌کنیم.

وی افزود: گروه‌های پژوهشی عملیاتی در مراکز علمی بسیار کم است و تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری، مراکز علمی و سایر دستگاه‌ها باید تعامل بیشتری داشته باشند، تصریح کرد: از سال جاری قراردادهای باز را در دستور کار قرار دادیم تا فرایند اقدامات سرعت بگیرد.

ابراهیمی با بیان اینکه به لحاظ فرایند به بلوغ رسیدیم، افزود: دو مشکل در ابتدا و انتهای فرایند وجود دارد که توجه به واقعی بودن خواسته‌ها در ابتدا و اجرایی شدن عملیات در انتها است و اگر پروژه خوب راهبری شود، به اجرا نزدیک خواهد بود، ادامه داد: دسترسی به اطلاعات سامانه مدیریت دانش را آزاد کردیم، زیرا معتقدیم این شفافیت به به حفظ داده‌ها کمک می‌کند و هر چه بیشتر اطلاعات استفاده شود، بهره‌وری بیشتری را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به طراحی پلتفرمی در شبکه اجتماعی گفت: این بستر مدلی از اتاق فکر برای شهراندیشان خواهد بود که در قالب گروه‌های مختلف می‌توانند در فضای مجازی در حوزه مسائل شهری هم‌اندیشی کنند؛ تاکنون ۱۲ جلسه شورای سیاست‌گذاری در این موضوع برگزار شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تصریح کرد: امضای تفاهم‌نامه آغاز همکاری است، اما تضمینی بر کارآمدی آن نیست و در رفت و برگشت‌های بعدی این کارآمدی خود را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: تاکنون چهار جلسه با حوزه علمیه برگزار کردیم، اما نتوانستیم حتی یک پروژه تعریف کنیم، این در حالی است که دانشگاه‌ها نیز دوره قوت و ضعف دارند و به تازگی توانستیم مرزها را بشکنیم؛ در این شبکه همه ما هم سطح هستیم، مهم‌ترین هدف با خبر شدن از ظرفیت و نیازهای یکدیگر است تا منجر به اقدام مشترک شود.

به گزارش ایمنا، در این جلسه معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان، مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری، نمایندگان شرکت گاز، شبکه پژوهش و فناوری، صدا و سیمای مرکز اصفهان، مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان حضور داشتند و تفاهم‌نامه‌های مختلفی با این ارگان‌ها و سازمان‌ها امضا و مبادله شد.

کد خبر 701044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.