معلمی نسبت به گذشته ویژه‌تر شده است / اصفهان خاستگاه طرح‌های آموزشی

مدیرکل آموزش و پروش استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان همیشه خاستگاه نخستین طرح‌های آموزشی بوده است، گفت: معلمی در این دوره نسبت به گذشته ویژه‌تر و اثرگذارتر بوده، زیرا پیچیدگی‌های تربیتی و آموزشی نسبت به ادوار گذشته بیشتر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز _پنجشنبه یازدهم آبان_ در همایش گردهمایی بزرگ ۱۲۰۰ نومعلمان تمدن‌ساز استان اصفهان که در سالن کوثر ارتش برگزار شد، با بیان اینکه مبارزه با استکبار و استعمارستیزی از اصفهان آغاز شد، اظهار کرد: در زمان جنگ تحمیلی علیه ایران حدود ۲۴ هزار شهید گلگون کفن از اصفهان در هشت سال دفاع مقدس با فدا کردن جان خود برای انقلاب اسلامی هویت‌ساز شدند تا ما بتوانیم با آسایش زندگی کنیم.

وی افزود. امروز با حادثه رژیم صهیونیستی و آمریکا روبه‌رو هستیم که کودکان و زنان بی‌دفاع فلسطینی با بی‌رحمی تمام به شهادت می‌رساند، اما همه باید بدانند که اسرائیل به پایان منفور خود رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه معلمی امر بسیار مهمی است، تصریح کرد: معلمی اثرگذاری زیادی دارد و چه بسا شغل نیست هنر و عشق است و پیچیدگی‌های زیادی دارد.

وی تاکید کرد: معلمی در این دوره نسبت به گذشته ویژه‌تر و اثرگذارتر بوده، زیرا پیچیدگی‌های تربیتی و آموزشی نسبت به ادوار گذشته بیشتر شده است، استان اصفهان در سال گذشته برای نومعلمان خود ۱۴ برنامه در قالب کاروان شهرستانی به جهت هویت‌بخشی به معلمان برگزار و امسال به دستور وزیر آموزش و پرورش این امر به طور متمرکز برگزار شد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه اصفهان همیشه خاستگاه نخستین طرح‌های آموزشی بوده است، تصریح کرد: امسال یک میلیون دانش‌آموز سال تحصیلی را با ۵۹ هزار معلم آغاز کرده و نیز ۶۰ هزار معلم بازنشسته شده‌اند.

وی ادامه داد: طرح‌های مهم هنرستان جوار صنعت و قرارداد با ۳۲ هنرستان در این زمینه از ابتکارات اصفهان و افتتاح نخستین هنرستان «قلب صنعت» با کمک مجمع خیران بخشی از اقدامات بوده است، در حال حاضر در استان اصفهان روزانه سه کلاس درس وارد مدار استفاده یا کلنگ‌زنی می‌شود که در این زمینه نیاز به تأمین تجهیزات و کمک دولت برای ارتقای تعلیم و تربیت علمی داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: مدال‌آوری آموزش و پرورش اصفهان اکنون از ۳۱ مدال نقره و برنز به ۳۹ مدال و رتبه تک رقمی از ۴۸ نفر به ۷۴ نفر و امسال به ۱۰۳ نفر رسیده است، ارتقای سه درصدی پذیرش دانش‌آموز به فنی و حرفه‌ای در شاخص متوازن آموزشی قرار گرفته به رقم ۴۲ هزار دانش‌آموز رسیده است، تاکنون ۱۰۰ سفر استانی صورت گرفته و با معلم، خانواده و دانش‌آموز جلسات چهره‌به چهره برگزار شده است.

کد خبر 700986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.