۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
جنگی که در آن زندگی نهفته است

یک کاربر فضای مجازی از مقاومتی شیرین برای دفاع از وطن، عزت و شرافت و جنگ و جهادی که در آن حیات و زندگی نقش بسته و از صلح کثیف‌تر از جنگ نوشت که تجاوزگران برای لاپوشانی تجاوزشان، آن را واسطه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این روزها که رژیم اشغالگر صهیونیستی وحشیانه نوار غزه مورد هدف قرار داده است و هر روز بر تعداد شهدای فلسطینی افزوده می‌شود، کمپین‌های مختلف مردمی در حمایت از شهدایی که جرمشان مقاومت است و به‌خاطر پس گرفتن سرزمینی که سال‌ها پیش غاصبانه اشغال شد، در مقابل سربازان اسرائیلی ایستادند، به راه افتاده است.

کمپین روایت‌های مردمی از آغاز طوفان بچه‌های فلسطینی که آرامش را از رژیم جعلی صهیونیستی گرفته است و نمایش ایستادگی و مقاومت مردمان سرزمین زیتون از جمله این کمپین‌ها است که تلاش می‌کند در جنگ روایت‌ها دست برنده را آنِ خود کند.

یکی از کاربران فضای مجازی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «از جنگ کثیف‌تر!

لیلا، جنگ! دیگه از این واژه کثیف‌تر چی هست؟

سعید: صلح!

لیلا: چی؟

سعید گفتم: صلح

لیلا: تو جدی نمیگی؟

سعید تا وقتی تعریف از جنگ معلوم نباشه هر واژه‌ای می‌تونه هم خوب باشه هم بد، (ازکرخه تا راین / ‏‬ ابراهیم حاتمی‌کیا)

خیلی وقت‌ها که حرف از جنگ و صلح می‌شود، به این دیالوگ فکر می‌کنم، جنگ! واقعاً از این واژه کثیف‌تر چه هست؟! جنگ، ویرانی می‌آورد، خانواده‌ها را متلاشی می‌کند، مادرها را داغدار فرزندان، زن‌ها را عزادار همسران و کودکان را یتیم پدر.

جنگ از این واژه خون‌بارتر چه هست؟! که گاهی هویت نسل‌هایی را به بحران می‌کشاند، انتظارها، غربت‌ها و آوارگی‌ها را دارد اما نامش صلح است، وقتی غاصبی خانه‌ات را اشغال کند و برای آنکه کمتر از تو بکشد، با او صلح کنی! وقتی قرار باشد حقت را بگیرد، وقتی که همان خون بازی‌ها و خون‌باری‌ها را دارد و باز نامش صلح است، وقتی که همراه با خشونت و ترور علیه کودکان معصوم و بی‌گناه است، باز نامش صلح است و اینجاست که صلح کثیف‌تر از جنگ است، آن هم خیلی کثیف‌تر از جنگ، وقتی موشک‌ها پشت موشک‌ها به بیمارستان‌ها و مدرسه‌ها می‌خورد، آنهایی که به اسم واسطه صلح جلو می‌آیند؛ دستشان در کاسه سر می‌خورد و می‌خواهند تجاوزگری‌اش را دستمال بکشد!

وقتی قرار باشد نام تجاوز و اشغالگری را شکل‌دهی نظم نوین بگذاری و برای نفس کشیدن در آوارگی پای چیزی به اصطلاح صلح‌نامه بنشینی که انتهایش چیزی باشد، شبیه کمپ دیوید بهتر است همچنان برای خاکت، شرافتت، عزتت بجنگی و مقاومت کنی که در این جهاد حیات است و در زندگی! و امیدوار باشی که نصرت قریب است و شیطان ضعیف.»

جنگی که در آن زندگی نهفته است

کد خبر 700959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.