نیویورک زیر پنجه موش‌ها / تنظیم قوانین جدید جمع‌آوری زباله

شهرداری نیویورک در جنگ با موش‌ها به تنظیم قوانین جدید زباله برای ۹۵ درصد از ساختمان‌های مسکونی شهر اقدام کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نیویورک با قدم برداشتن در مسیر دستیابی به چشم‌انداز بلندپروازانه خود برای تبدیل شدن به یک شهر پاک و ایمن به معرفی طرح جدیدی برای کانتینری کردن زباله‌ها در تقریباً تمام ساختمان‌های مسکونی شهر اقدام کرده است.

شهردار به صراحت اظهار کرد اولویت اصلی پاک‌سازی خیابان‌ها و بخش بهداشت گام بعدی در برنامه شهرداری برای مبارزه با موش‌ها است که با تجمع در اطراف کیسه‌های زباله حاوی شیرابه باعث آلودگی و صحنه‌های منزجرکننده می‌شوند. در تلاش برای مقابله با این مشکل، شهر پیش از این اعلام کرده بود که همه مشاغل ملزم به تهیه هرچه سریع‌تر سطل‌های زباله مختص به خود خواهند بود که با وجود افزایش جمعیت موش‌ها در سطح شهر اکنون خانه‌ها نیز باید بخشی از راه‌حل باشند.

نیویورک زیر پنجه موش‌ها / تنظیم قوانین جمع‌آوری زباله

آغاز جنگ با موش‌ها در نیویورک

از جولای سال جاری، همه مشاغل مرتبط با مواد غذایی از جمله رستوران‌ها، غذاخوری‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی، اغذیه‌فروشی‌ها و سایر موارد ملزم شدند زباله‌های خود را در سطل‌های مخصوص در دار به خارج از محیط کاری خود انتقال دهند. این قانون از پنجم سپتامبر به تمام مشاغل زنجیره‌ای سراسر پنج منطقه شهری نیویورک گسترش پیدا کرد.

شهرداری نیویورک در حال حاضر جدیدترین مرحله از جنگ علیه موش‌ها را در سراسر شهر به مرحله اجرا گذاشته و به ساختمان‌هایی با ۹ واحد یا کمتر اعلام کرده است باید هرچه سریع‌تر سطل‌های زباله مخصوص به خود را تهیه کنند. تعداد این ساختمان‌ها در سطح شهر تقریباً ۷۶۵ هزار مورد است که حدود ۹۵ درصد از املاک مسکونی در سراسر پنج منطقه نیویورک را تشکیل می‌دهد. دومین مرحله از این طرح الزام خانوارهای ساکن در سایر منازل مسکونی شهر به تهیه سطل‌های زباله در دار برای قرار دادن کیسه‌های زباله سیاه‌رنگ خود در پیاده‌روها می‌شود.

شهردار نیویورک با اشاره مشکل عظیم هجوم موش‌ها در شهر به عزم شهرداری در جنگ با آن‌ها و تداوم این مبارزه اعلام کرد که طرح جدید برای قرار دادن زباله‌های مسکونی در کانتینرها با جمع‌آوری ۷۰ درصد از زباله‌های سطح شهر از خیابان‌ها همراه است که همین امر باعث می‌شود میهمانی موش‌ها تا حدی به پایان برسد. از سوی دیگر همه مشاغل در شهر ملزم خواهند شد تا مارس ۲۰۲۴ زباله‌های خود را در سطل‌های مخصوص به‌خود قرار دهند. تخمین زده می‌شود با این اقدامات روزانه ۲۰ میلیون پوند زباله از خیابان‌های شهر پاک شود.

نیویورک زیر پنجه موش‌ها / تنظیم قوانین جمع‌آوری زباله

نیویورک همچنین از آغاز یک فرآیند رقابتی برای طراحی، ساخت و فروش سطل‌های زباله چرخ‌دار رونمایی کرد تا فرآیند جمع‌آوری زباله را تسهیل کند. به این ترتیب فاز بعدی جنگ با موش‌ها در شهر از پاییز ۲۰۲۴ اجرا خواهد شد، اما سطل‌های چرخ‌دار با قیمت کمتر از ۵۰ دلار، به‌طور رسمی از تابستان ۲۰۲۶ و پس از نهایی شدن بهترین طراحی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

کد خبر 700923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.