تامین 50 هزارتن گندم موردنیاز مازندران از طریق خطوط ریلی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: در سال جاری بیش از 50هزار تن گندم از مبادی تامین‌کننده به سیلوی مرکزی مازندران از طریق ظرفیت ریلی منتقل شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباسعلی وفایی‌نژاد امروز دهم آبان در رزمایش استانی پدافند غیرعامل افزایش پایداری تأمین کالاهای اساسی در نکا با اشاره به اینکه امروز شرکت غله خود را موظف می‌داند که در زمان بحران بتواند امنیت شبکه توزیع کالاهای اساسی را تأمین کند، اظهار کرد: امروز سیستم دفاعی کشور به گونه‌ای باید مجهز باشد که بتواند در برابر تهدیدات اجتماعی و روانی ناشی از آن برنامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه این رزمایش به منظور طراحی و اجرای سناریوی حمله سایبری به سایت‌ها و سیستم‌های خدمات‌رسان طراحی شده است، اظهار کرد: به منظور جلوگیری از اختلال در سیستم، باید اقدامات جایگزین مدنظر قرار گیرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه مقابله با تهدیدات به ویژه در شبکه توزیع آرد از برنامه‌های اداره کل غله است، عنوان کرد: در سال جاری در کنار سامانه جامع مدیریت آرد و نان، شناسایی واحدهایی که به صورت ویژه خدمات ارائه می‌دهند را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه سامانه یکپارچه مدیریت آرد و نان در استان مازندران به منظور ارائه تکالیف محوله در تأمین و فروش آرد فعال است و نظارت آنلاین بر این امکان صورت می‌گیرد، گفت: در بخش دیگر، نظارت بر نانوایی‌ها و استمرار پخت مدنظر است که در استان مازندران بیش از ۶۰ درصد واحدهای خبازی به سوخت دوم مجهز هستند و با قطعی گاز از سیلندرهای گاز، موتوربرق یا نفت گاز استفاده خواهند کرد.

وفایی‌نژاد با اشاره به اینکه ظرفیت بنادر و دریا در مازندران نیز در خدمت تأمین کالاهای اساسی در استان است، افزود: در سال گذشته بیشترین حجم تولید گندم و نیز نگه‌داری از این محصول در شرق استان مازندران صورت گرفته است.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از ۵۰ هزار تن گندم از مبادی تأمین‌کننده به سیلوی مرکزی مازندران از طریق ظرفیت ریلی منتقل شده است، گفت: ظرفیت‌های مختلف مازندران اعم از دریایی و زمینی امکان تأمین مستمر کالاهای اساسی را در زمان‌های بحرانی در اختیار مدیریت استان قرار داده است.

کد خبر 700862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.