تربیت نسل افتخارآفرین، دستاورد اصلی برگزاری کنگره ملی شهدا است

استاندار اصفهان با تاکید بر این که توجه به تربیت نسل از جنس آدم‌هایی که فرازهای افتخارآفرین این سرزمین را ترسیم کردند و با همان باورها، دستاورد اصلی برگزاری کنگره ملی شهدا هستند، گفت: مردمی‌سازی همه برنامه‌ها در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی، امشب _چهارشنبه، دهم آبان‌ماه_ در جلسه ستاد بزرگداشت کنگره شهدای استان اصفهان اظهار کرد: ستاد کنگره ملی شهرستان کاشان برنامه‌ریزی جامعی برای برگزاری این کنگره انجام داده است که جای تشکر دارد.

وی با بیان اینکه همان‌گونه که در جنگ هشت ساله اقشار مختلف حضور و پشتیبانی داشتند، باید در برگزاری کنگره هم نگاه به اقشار مختلف و جامع بودن برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد، افزود: دستاورد اصلی برگزاری کنگره، نسلی است که ذیل این برنامه‌ها تربیت می‌شوند.

استاندار اصفهان گفت: طراحی و اجرای این برنامه‌ها باید به گونه‌ای باشد که در باور مردم به فرهنگ ایثار و شهادت تأثیر گذارد و این تأثیرگذاری بعد از برگزاری کنگره در جامعه جلوه‌گر باشد.

وی با بیان اینکه برگزاری کنگره ملی سرداران و ۲۴ هزار شهید استان اصفهان طی یک فرایند انجام می‌شود و برگزاری مراسم اختتامیه حرکت نمادین و قله کنگره خواهد بود، افزود: در این مسیر باید ابزارها و امکانات را به خوبی فراهم کنیم تا به هدف اصلی که همان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، برسیم.

مرتضوی با تاکید دوباره بر توجه به تربیت نسل از جنس آدم‌هایی که فرازهای افتخارآفرین این سرزمین را ترسیم کردند و با همان باورها، دستاورد اصلی برگزاری کنگره ملی شهدا هستند، ادامه داد: مردمی‌سازی همه برنامه‌ها در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار اصفهان اضافه کرد: یکی از شاخص‌های ارزیابی برنامه‌ها باید این باشد که نسبت این برنامه با مردم چیست، چقدر مردم به این برنامه‌ها تعلق خاطر دارند و چقدر آن‌ها حضور پیدا می‌کنند و هم‌چنین این برنامه‌ها چقدر روی مخاطب تأثیر می‌گذارد و همراهی آن‌ها را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه باید از تجربه‌های برگزاری کنگره قبلی سرداران و شهدای استان اصفهان بهره بگیریم، گفت: در دوره قبلی حجم وسیعی از کتب خاطرات شهدا و رزمندگان آماده شد و باید در این دوره به خلق آثار فاخر هنری که بتواند راهبرد اساسی برگزاری کنگره که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را محقق کند، توجه داشته باشیم.

مرتضوی تصریح کرد: باید در حوزه‌های شعر، رمان و اجرای سرودهای فاخر و دیگر حوزه‌ها، آثار ماندگاری خلق شود که نه تنها در کشور که در عرصه بین‌الملل دست به دست بچرخد و تأثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: سرکشی از خانواده‌های شهدا باید ترویج شود و سیاست‌گذاری دقیقی در این ارتباط صورت بگیرد، اگر بتوانیم احساس تعلق خاطر و وابستگی میان مردم یک محل و شهدای آن محله ایجاد کنیم، در کارمان موفق بوده‌ایم.

جوانان فلسطینی از شهدا الگو گرفته‌اند

سردار مجتبی فدا، فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: جوانان فلسطینی هیمنه این رژیم را در هم شکستند و آن‌ها حالا به دنبال بازگشت اعتبار خود در سطح جهان هستند، اما همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند این هیمنه و اعتبار از دست‌رفته برگشت‌ناپذیر است.

وی افزود: جوانان فلسطینی از انقلاب اسلامی ایران و حرکت شهدا الگو گرفته‌اند، آن‌ها با الگوگیری از راه شهدا توانستند عملیات طوفان‌الاقصی را راه بیندازند.

سردار فدا با بیان اینکه آمریکا حامی اصلی جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی است، بر برگزاری مراسم باشکوه روز ۱۳ آبان، روز استکبار ستیزی تاکید کرد و گفت: با توجه به جنایاتی که در غزه رخ می‌دهد و نقش‌آفرینی آمریکا در شکل‌گیری این اتفاقات در خانه ماندن جایز نیست و باید در این مراسم حضور بهم رسانیم.

کد خبر 700848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.