اعزام آتش‌نشانان سمنانی به ۸۹ عملیات اطفاء و امداد و نجات

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان از انجام ۸۹ عملیات اطفاء و امداد و نجات در مهرماه سال جاری خبر داد.

رضا خادمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در مهرماه امسال، ۲۵ مورد آتش سوزی و ۶۴ مورد عملیات امداد و نجات در شهر سمنان به وقوع پیوسته است.

وی افزود: طی یک ماه اخیر، عوامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان به ۲۰۴۷ تماس که با سامانه ۱۲۵ برقرار شده است، پاسخ داده‌اند که از این میزان تماس با مجموع ۴۴ ساعت و ۲۵ دقیقه عملیات اطفا و امداد و نجات انجام شده است. میانگین ۴ دقیقه و ۱۶ ثانیه، زمان رسیدن عوامل امداد و نجات به محل حادثه بوده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان، خاطرنشان کرد: آتش نشانان ۲۵ مورد حوادث آتش سوزی را در مهر گذشته پوشش دادند که از این میزان، بیشترین تعداد آن ۱۳ مورد مربوطه به آتش سوزی ساختمان‌های متروکه، ضایعات و فضای سبز و ۳ مورد حریق منزل مسکونی بوده است.

خادمیان تصریح کرد: مأموران آتش نشانی سمنان در ۶۴ مورد حادثه جداگانه امداد و نجات نیز شرکت داشته‌اند و به شهروندان امداد رسانی کرده‌اند. بیشترین آمار حوادث در این حوزه مربوط به محبوس شدن افراد در اماکن و آسانسور (۲۹ مورد) و ۱۴ مورد گرفتن حیوانات موذی بوده است.

وی تاکید کرد: تعداد پنج مورد از حوادث آتش‌سوزی و امداد و نجات رخ داده در ماه گذشته، خارج از محدوده شهری بوده است که توسط نیروی‌های عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان پوشش داده شده است و تعداد نجات یافتگان در ماه گذشته در این عملیات‌ها ۵۶ نفر (مرد و زن) است که توسط نیروی‌های عملیاتی، امداد رسانی شده‌اند.

کد خبر 700666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.