راهکار آمستردام برای حفظ حریم خصوصی شهروندان

مدیران آمستردام، پایتخت هلند، به توسعه نرم‌افزاری برای دوربین‌های نظارتی شهری پرداخته‌اند که به منظور حفظ حریم خصوصی شهروندان، تصاویر آن‌ها را هنگام ضبط کاملا مات می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نرم‌افزار جدید آمستردام «مات‌کننده تصاویر به عنوان یک سرویس» نام دارد که به ثبت الگوریتمی شهر افزوده شده است. ثبت الگوریتمی یکی از استراتژی‌های مدیریتی پایتخت هلند محسوب می‌شود که از سال ۲۰۲۰ اجرا شده و به تشریح چگونگی بهره‌گیری از الگوریتم‌ها در خدمات شهری کمک کرده است. از آن‌جا که حفظ حریم خصوصی شهروندان هنگام حضور در فضاهای عمومی برای آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، مدیران به توسعه نرم‌افزار مات‌کننده برای این منظور پرداخته و آن را به طور آزمایشی مورد استفاده قرار داده‌اند که به نظر می‌رسد کاربرد این ابزار بسیار موفقیت‌آمیز بوده است. حفظ حریم خصوصی شهروندان با استفاده از نرم‌افزار جدید در دنیای مجازی و غیرمجازی امکان‌پذیر خواهد بود و به دنبال آن، امنیت مردم حین حضور در فضاهای عمومی یا اینترنتی هنگام بهره‌گیری از مدیران از تمام ابزارهای هوشمند تضمین خواهد شد.

عملکرد نرم‌افزار مات‌کننده

نرم‌افزار مات‌کننده آمستردام در حال حاضر برای تصاویر پانورامیک جمع‌آوری شده توسط تیم نقشه‌برداری تردد شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تصاویر همه ساله توسط این افراد برای اهدافی نظیر ارزیابی تعداد کاربران معابر شهری و بررسی قابلیت دسترسی هر خیابان برای افراد و خودروها ثبت می‌شود. از آن‌جا که شناسایی افراد هیچ تأثیری در نتیجه ندارد، بنابراین مدیران برای حفظ حریم اشخاص آن‌ها نرم‌افزار مات‌کننده را توسعه داده‌اند تا از ایجاد نارضایتی میان مردم نیز به دنبال بهره‌گیری از ابزارهای هوشمند مدیریتی خودداری کنند. این نرم‌افزار ثبت تصاویر را به‌طور جامع انجام می‌دهد به این صورت که سن، جنسیت و رنگ پوست افراد قابل شناسایی است، با این حال، تصاویر پس از ضبط مات و غیرقابل شناسایی می‌شود.

برنامه‌ریزان آمستردام ادعا کرده‌اند که در آینده نرم‌افزارها و ابزارهای هوشمند مات‌کننده پیشرفته‌تری را نیز توسعه خواهند داد تا در آن‌ها برای بهبود ارائه خدمات با سطح امنیتی بالاتر در بخش‌های مختلف شهری بپردازند. علاوه بر این، نرم‌افزارهای جدید امکان مات کردن چهره افرادی را خواهد داشت که در فیلم‌های ثبت‌شده توسط شهروندان از رویدادهای شهر وجود دارد.

کد خبر 700660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.