قیمت نفت امروز ۱۰ آبان/ نفت برنت در محدوده ۸۸ دلار

قیمت جهانی نفت خام با ۰.۲۱ درصد کاهش به ۸۱.۱۴ دلار نزدیک شد، همچنین قیمت نفت WTI در بازار آمریکا به ۸۱.۲۶ دلار کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قیمت نفت در بازار جهانی امروز با روندی افزایشی همراه شد به طوری که معاملات آتی برنت با ۴ سنت کاهش به ۸۷.۴۱ دلار در هر بشکه رسید. علاوه بر این قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۸ سنت افزایش به ۸۱.۳۰ دلار نزدیک شد.

علت افزایش قیمت نفت در بازار امروز را می‌توان نشست‌های کلیدی بانک مرکزی جهانی از جمله فدرال رزرو ایالات متحده دانست. زیرا بازار جهانی نفت به صورت مستقیم از مناقشاتی که در جهان اتفاق می‌افتد، تأثیر می‌پذیرد. علاوه بر این در صورتی که فدرال رزرو نرخ بهره را با هدف مهار تورم افزایش دهد منجر به کاهش رشد اقتصادی شده و این موضوع باعث افت تقاضای نفت می‌شود. همچنین اگر نرخ بهره کاهش یابد، باعث بالا رفتن مصرف نفت خواهد شد.

به گفته رویترز، در هفته گذشته ذخایر نفت خام به میزان ۱.۳ میلیون بشکه افزایش یافت و این در حالی اتفاق افتاد که ذخایر سوخت به ۳۶۰ هزار بشکه کاهش یافته است. همچنین بورس کالای شیکاگو در یک نظر سنجی اعلام کرد: انتظار می‌رود فدرال رزرو در جلسه امروز، نرخ بهره را ثابت نگه دارد.

قیمت نفت اوپک، نفت برنت، نفت WTI و نفت سنگین ایران امروز _چهارشنبه دهم آبان‌ماه_ مصادف با یکم نوامبر ۲۰۲۳، با نوسان‌هایی همراه بود؛ تغییرات قیمتی آن‌ها تا لحظه تنظیم این خبر به شرح زیر است:

۱. قیمت سبد نفتی اوپک در آخرین تغییر ۸۷.۴۱ دلار بود.

۲. قیمت نفت برنت در آمریکا با ۲.۴ درصد کاهش به ۸۸.۳۸ دلار رسید.

۳. قیمت جهانی نفت خام به ۸۱.۱۴ دلار نزدیک شد؛ همچنین قیمت نفت WTI در بازار آمریکا به ۸۱.۲۶ دلار افت پیدا کرد.

۴. نفت سنگین ایران نیز ۸۸.۲۲ دلار معامله شد.

۵. قیمت نفت سبک ایران در آخرین تغییر در محدوده ۸۶.۲۴ دلار بود.

۶. قیمت جهانی بنزین با ۰.۱۲ درصد کاهش به ۲.۲۲۰۱ دلار رسید.

۷. قیمت جهانی گاز طبیعی به ۳.۵۹۵ دلار کاهش پیدا کرد.

۸. قیمت جهانی نفت کوره با ۰.۰۹ درصد افت به قیمت ۲.۹۲۱۵ دلار نزدیک شد.

۹. قیمت جهانی گازوئیل به ۸۷۵.۶۳ دلار کاهش پیدا کرد.

۱۰. قیمت نفت سنگین عربستان نیز در آخرین ۸۹.۰۳ تغییر بود.

کد خبر 700606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.