۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
پایتخت کتاب ایران معرفی شد

آیین انتخاب هشتمین پایتخت کتاب ایران و شهرهای خلاق کتابخوانی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در وزارت فرهنگ برگزار و شهر «سمنان» به‌عنوان هشتمین پایتخت کتاب ایران معرفی شد.

به گزارش ایمنا، آئین انتخاب هشتمین پایتخت کتاب ایران و شهرهای خلاق کتابخوانی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سه‌شنبه (۹ آبان‌ماه) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و شهر «سمنان» به‌عنوان هشتمین پایتخت کتاب ایران معرفی شد.

مقرر شده است به دلیل ویژگی‌های مهمی که پنج شهر اوز استان فارس، سمنان، سبزوار، شاهین شهر اصفهان و کرج به خود اختصاص داده‌اند طی مراسمی تقدیر به عمل آید؛ این پنج شهر واجد عناوینی به صورت انحصاری در برنامه پایتخت امسال شدند.

با توجه به ویژگی فعالیت‌های مردمی و مردم پایه بودن فعالیت‌ها، شهر اوز در استان فارس در بین شهرهای نامزد، شایسته تقدیر شناخته شد.

از حیث مدیریت شهری فعال در زمینه کتاب، و اختصاص حداکثری امکانات در اختیار نهادها، شهر «شاهین شهر» به‌عنوان مدیریت شهری فعال مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

از حیث تلاش برای ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و معرفی کتاب خوب شهر سبزوار به‌عنوان شهر برتر مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

از حیث تلاش برای مهارت‌های کتابخوانی و طراحی برنامه‌های خلاق در حوزه مهارت‌های کتابخوانی شهر کرج واجد این ویژگی‌ها است و مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

شهر سمنان به‌دلیل اهتمام حداکثری مجموعه مدیریتی فعالان شهری و مردمی و ارائه برنامه‌ها و طرح‌های خلاقانه به‌عنوان پایتخت کتاب ایران در دوره پیش رو معرفی می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 700523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.