۳ شهر محبوب جهان برای گردشگری در سال ۲۰۲۴

پاریس فرانسه، موستار در بوسنی و هرزگوین و اسلو در نروژ در لیست شهرهای محبوب جهان برای گردشگری در سال ۲۰۲۴ شناخته شده اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به دنبال نزدیک شدن به سال نوی میلادی یافتن مقاصد مساعد برای گردشگری به یکی از دغدغه‌های جهانگردان تبدیل می‌شود. در ادامه به معرفی بهترین شهرهای جهان برای گردشگری می‌پردازیم که بعضی از آن‌ها طی چند سال گذشته تحولات بزرگی را تجربه کرده است و می‌تواند لذت سفر را برای مهمانان خود دوچندان کند. علت انتخاب بعضی از این شهرها نیز به تغییرات مطلوب در حال وقوع در آن‌ها نسبت داده شده، حال آن‌که شهرهایی نظیر پاریس نیز همواره در لیست بهترین شهرهای جهان برای سفر قرار داشته است.

پاریس

دلیل جدیدی برای بازدید از پاریس وجود ندارد چراکه این شهر طی دهه‌های گذشته به علت میزبانی بناها، چشم‌اندازها و خیابان‌های شگفت‌انگیز بی‌شمار همواره در لیست محبوب‌ترین مقاصد جهان برای گردشگران بوده است. علاوه بر این، خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های معروف پایتخت فرانسه نظیر کافه اوله (نوعی قهوه با شیر گرم) در جهان شهرت دارد و بهانه‌ای برای جذب دوستداران قهوه به شهر محسوب می‌شود. پاریس در روزهای بیست و ششم جولای تا یازدهم آگوست ۲۰۲۴ میزبان مسابقات المپیک خواهد بود و به همین دلیل تغییرات شگفت‌انگیزی در سراسر شهر و مکان‌های عمومی مانند هتل‌ها، خیابان‌ها و حتی چشم‌اندازهای مهم شهری در حال اتفاق است و همین جذابیت شهر را برای گردشگران نیز افزایش خواهد داد. جالب است بدانید که کلیسای نوتردام نیز قرار است در هشتم دسامبر، پس از پنج سال تعطیلی به دلیل بازسازی پس از وقوع آتش‌سوزی مهیب در آن، به روی مردم باز شود. البته زیباسازی محیط اطراف کلیسا در سال ۲۰۲۷ به پایان خواهد رسید و از تصویر کلی آن رونمایی خواهد شد.

۳ شهر محبوب جهان برای گردشگری در سال ۲۰۲۴

موستار

موستار در بوسنی و هرزگوین که در گذشته بخشی از کشور یوگسلاوی به‌شمار می‌رفت، یکی از محبوب‌ترین شهرهای اروپا به‌شمار می‌رود که میزبان دهکده‌های ساحلی، جنگل‌های سبز زیبا و سواحل سفید رنگ بسیار شگفت‌انگیزی است. پیدایش و رشد موستار به قرن‌های پانزدهم و شانزدهم بازمی‌گردد که در آن زمان امپراطوری عثمانی دستور به ساختن یک پل بر فراز رودخانه نارنتا و توسعه شهری در یک دره عمیق داد. امروزه نیمی از مردم موستار را مسلمانان تشکیل می‌دهند و مردمی از سایر مذاهب نیز در شهر کنار یکدیگر با صلح به سر می‌برند. اغلب ساختمان‌های تاریخی و پل قدیمی شهر در جنگ‌های قرن بیستم از بین رفت، اما یونسکو به بازسازی آن‌ها به عنوان نماد صلح، همکاری جهانی و همزیستی جوامع فرهنگی، مذهبی و قومی مختلف پرداخت.

۳ شهر محبوب جهان برای گردشگری در سال ۲۰۲۴

اسلو

اسلو، پایتخت نروژ، از شهرهای آبدره‌ای به‌حساب می‌آید که در سال ۲۰۲۳ و به دنبال افتتاح دو مرکز هنری بسیار زیبا به نام‌های موزه ملی هنر و موزه مونک جایگاه بهترین شهر هنری اروپا را از آن خود کرد. موزه مونک که منحصراً به زندگی و آثار ادوارد مونک، هنرمند پرآوازه نروژی، اختصاص داده شده‌، ساختمانی ۱۳ طبقه به ارتفاع ۶۰ متر است که کاملاً دوستدار محیط زیست طراحی شده و در یکی از بنادر مهم شهر قرار گرفته است. سه نسخه از نقاشی معروف «جیغ» در این موزه به نمایش گذاشته، با این حال پیش‌بینی شده است دسترسی به بسیاری از آثار هنری شگفت‌انگیز هنرمند نروژی در آن، محبوبیت اسلو را میان گردشگران در سال جدید دوچندان کند. موزه مونک فضاهای مختلفی را برای اجرای موسیقی، تئاتر و سایر فعالیت‌های فرهنگی برای تمام سنین و سلیقه‌ها در خود جا داده و موقعیت جغرافیایی سازه در بندر و قابلیت اشراف بازدیدکنندگان بر چشم‌اندازهای دریایی در محبوبیت آن نقش مهمی ایفا کرده است.

موزه ملی اسلو نیز یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های اروپا محسوب می‌شود و جالب این‌که نقاشی «جیغ» نیز در نمایشگاه هنر آن وجود دارد. این موزه میزبان نمایشگاه‌های مختلفی با آثاری از تاریخ وایکینگ‌ها، مجسمه‌های قدیمی و گلدان‌های مینگ است.

۳ شهر محبوب جهان برای گردشگری در سال ۲۰۲۴

کد خبر 700368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.