کاهش دما در اردبیل و استان‌های ساحلی خزر / شاهد بارش در کدام استان‌ها خواهیم بود؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش دما در اردبیل و استان‌های ساحلی خزر و بارش باران در نقاط مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز با نفوذ جریانات شمالی روی دریای خزر، در استان‌های گیلان و خراسان شمالی، بارندگی، گاهی رعدوبرق و وزش باد به نسبت شدید رخ خواهد داد و در استان اردبیل، و سواحل دریای خزر نیز دما به‌طور محسوس کاهش خواهد یافت.

وی افزود: روز سه‌شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، استان‌های واقع در زاگرس مرکزی، بعضی نقاط استان‌های خوزستان، فارس، شمال بوشهر و غرب کرمان، رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز چهارشنبه شرایط مذکور در بعضی نقاط شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز، دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی، کرمان، مناطق غربی و جنوبی اصفهان، غرب یزد، شمال شرق فارس، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه در بعضی نقاط استان‌های واقع در غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی، دامنه و ارتفاعات البرز و ارتفاعات کرمان، رگبار، رعدوبرق و وزش باد و در شمال غرب کشور، بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب، مرکز، شرق، جنوب شرق و دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی شاهد بارش خواهیم بود.

ضیائیان گفت: از بعدازظهر امروز و فردا، در شمال شرق، شرق و دامنه‌های شرقی البرز، وزش باد شدید، گاهی همراه با خیزش گردوخاک رخ خواهد داد و امروز تا فردا ظهر، دریای خزر مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف از بعدازظهر افزایش ابر و هوای ناسالم برای گروه‌های حساس با بیشینه ۲۷ و کمینه ۸ درجه سانتی‌گراد است و روز سه‌شنبه، نهم آبان نیز نیمه‌ابری تا ابری گاهی وزش باد با بیشینه ۲۵ و کمینه ۱۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 700153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.