ارزیابی ۵۲ هزار نفر در شهرستان کاشان از نظر خطر بروز سکته‌های مغزی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۵۲ هزار نفر در شش ماه نخست سال جاری در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل از نظر خطر بروز سکته‌های مغزی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی دلاوری صبح امروز _دوشنبه هشتم آبان _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۵۲ هزار نفر در شش ماه نخست سال جاری در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل از نظر خطر بروز سکته‌های مغزی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه خدمات رایگان خطرسنجی سکته‌های قلبی و مغزی برای شهروندان بالای ۳۰ سال در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت ارائه می‌شود، افزود: عموم مردم می‌توانند نسبت به این کار مهم اقدام کنند و طبق نظر کارشناسان مشاوره فعالیت‌های پیشگیرانه را انجام دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان خاطرنشان کرد: بسیاری از سکته‌های مغزی با تغییرات سبک زندگی از جمله تغذیه سالم، تحرک بدنی، اجتناب از سیگار کشیدن و مصرف نکردن الکل قابل پیشگیری است که حتماً مؤثر واقع می‌شود.

دلاوری با بیان اینکه انتخاب نامناسب رژیم غذایی و سبک زندگی خطر سکته مغزی را در افراد افزایش می‌دهد، اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین محرک‌های سکته، فشار خون بالا و کنترل نشده و چاقی و دیابت نیز از دیگر دلایل است.

وی با اشاره به اینکه طی یک دهه گذشته بیماری‌های قلبی عروقی به عنوان مهم‌ترین علت مرگ‌ومیر در دنیا مطرح و به عنوان اپیدمی جهانی شناخته شده است، گفت: سکته مغزی به عنوان دومین علت مرگ‌ومیر و یکی از مرگبارترین بیماری‌های مغز و اعصاب شناخته می‌شود.

کد خبر 700141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.