زنجان، میزبان بیست‌ویکمین دوره مسابقات ملی مهارت

بیست‌ویکمین دوره مسابقات ملی مهارت در چهار رشته رباتیک، طراحی مد و لباس، آشپزی و شیرینی‌پزی به میزبانی زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا انصاری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان امروز _دوشنبه هشتم آبان‌ماه_ در حاشیه بیست‌ویکمین دوره مسابقات ملی مهارت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این دوره از مسابقات در چهار رشته رباتیک، طراحی مد و لباس، آشپزی و شیرینی‌پزی به میزبانی زنجان از هشتم تا پانزدهم آبان‌ماه در حال برگزاری است، اظهار کرد: ۲۵۰ شرکت‌کننده از سراسر کشور برای حضور در مسابقات ملی مهارت در چهار رشته حضور دارند و نفرات منتخب این مسابقات به رقابت‌های بین‌المللی اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به ضرورت رعایت اخلاق حرفه‌ای در این رقابت‌ها افزود: امیدوارم منشور اخلاقی به نحو شایسته‌ای رعایت شود تا نماینده و الگوی خوبی برای کشور در مسابقات بعدی باشیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به رشته‌های این دوره از مسابقات ملی مهارت از آشپزی و قنادی به عنوان یکی از زیرساخت‌های صنعت گردشگری نام برد و خاطرنشان کرد: استان زنجان به لحاظ موقعیت و هم‌مرزی با هشت استان در شمال غرب کشور، ظرفیت خوبی در حوزه گردشگری دارد و غذا و شیرینی نیز از ملزومات است.

انصاری با اشاره به افتخارآفرینی‌های جوانان استان زنجان در رقابت‌های سال‌های گذشته در رشته رباتیک ادامه داد: جوانان استان زنجان طی سال‌های گذشته مدال‌های بسیاری در این رشته کسب کرده‌اند که قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه مسابقات طراحی مد و لباس نیز به میزبانی یک شرکت بخش خصوصی برگزار می‌شود، اضافه کرد: این اقدام در راستای استفاده از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی استان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به معرفی تیم‌های منتخب این مسابقات به مرحله جهانی گفت: برخورداری از تسهیلات بانکی، استفاده از نخبگان مهارتی در بنگاه‌های اقتصادی و معرفی به عنوان نخبه مهارتی در کشور، از مزایای آزمون‌های ملی مهارت طبق قوانین مسابقات است.

انصاری برگزاری مسابقات مهارت با هدف ایجاد نشاط و تحریک اشتیاق جوانان برای فعالیت در این حوزه را الهام‌بخش مهارت‌آموزی و زمینه‌ساز تربیت افراد توانمند دانست و تصریح کرد: با توجه به سابقه ۴۵ ساله برگزاری مسابقات ملی مهارت در کشور، برگزاری مستمر آن به کاهش سطح اختلاف مسابقات ملی با مسابقات جهانی منجر شده است.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری این مسابقات به شناسایی ظرفیت‌های برتر در رشته‌های مختلف کمک خواهد کرد، افزود: انتخاب رشته‌های این دوره از مسابقات به میزبانی زنجان انجام می‌شود و با توجه به اینکه صنایع استان ارزش افزوده خوبی در تولید پوشاک و نساجی دارد، فرصت‌های شغلی را برای مهارت‌آموزان ایجاد می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان قطب آی‌سی‌تی و برق الکترونیک و دارای نخبه‌های مهارتی خوبی در این رشته‌ها است، تاکید کرد: شرکت‌کنندگان با حضور در شرکت تولیدی با محیط واقعی کار آشنا می‌شوند.

انصاری با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد آموزش‌های بخش غیردولتی طراحی مد و لباس است، اظهار کرد: درصدد هستیم تا موافقت برای برگزاری مسابقات جهانی در استان زنجان نیز حاصل شود.

کد خبر 700112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.