رکود اقتصاد در لندن و نگرانی مردم از آمادگی برای آغاز سال نو

محققان رکود اقتصادی در سال نوی بریتانیا را به دلیل کاهش چشمگیر گرایش مردم به خرید حدود ۱۳ میلیارد پوند پیش‌بینی کرده‌ و مدعی شده‌اند شهروندان این قلمرو از آماده شدن برای کریسمس احساس نگرانی می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتیجه تحقیقات مختلف حاکی از آن است که بسیاری از مردم بریتانیا به دلیل تورم در نظر دارند کریسمس را کم‌هزینه سپری کنند و حتی پیش‌بینی شده است که ۴۵ درصد از مردم به‌طور کلی خریدی برای سال نو انجام ندهند. پژوهشگران پیش‌بینی کرده‌اند که به‌طور میانگین هر شهروند بریتانیایی برای سال جدید حدود ۲۸۰ پوند کمتر از سال گذشته هزینه کند که این مقدار در مجموع حدود ۱۳ میلیارد پوند خواهد بود. این رویداد نشان از آن دارد که هزینه زندگی برای مردم نسبت به سال گذشته افزایش قابل‌توجهی داشته و همین امر نگرانی‌های بسیاری را پیش روی آن‌ها برای آغاز سال نو قرار داده است.

نگرانی‌ها و تصمیمات مردم لندن برای آغاز سال نو

ساکنان لندن در مقایسه با سایر شهروندان بریتانیایی بیشترین صرفه‌جویی را برای سال نو خواهند داشت و کاهش هزینه‌ها توسط آن‌ها برای کریسمس نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد خواهد بود. گزارش‌ها حاکی از آن است که ۳۱ درصد از ساکنان پایتخت بریتانیا قادر خواهند بود کمتر از ۳۰۰ پوند برای خرید اقلام مربوط به کریسمس، از هدایا گرفته تا وسایل تزئینی، درخت کریسمس، خوراک و سفر هزینه کنند.

رکود اقتصاد در لندن و نگرانی مردم از آمادگی برای آغاز سال نو

در واقع از هر ۱۰ شهروند اهل لندن ۶ نفر (۵۷ درصد) نگران هزینه‌های سال نو هستند و همین امر امکان کاهش چشمگیر حضور آن‌ها را در جشن‌های کریسمس به دنبال خواهد داشت. ۴۸ درصد از افرادی که در نظر دارند برای سال نو بسیار صرفه‌جو عمل کنند، مدعی شده‌اند از این‌که برای خرید اقلام سال نو وارد بازار شوند، احساس نگرانی و حتی ناکامی می‌کنند و نمی‌دانند چگونه با وجود بحران اقتصادی حاکم بر وضعیت زندگی خود، آئین سال جدید را مدیریت کنند.

علاوه بر این، یک سوم شهروندان لندن (۳۳ درصد) از این‌که بتوانند به علت وضعیت اقتصادی خود سال نو را شاد سپری کنند، احساس نگرانی کرده و مدعی شده‌اند بیش از همه از نگذراندن لحظات خوش توسط فرزندان احساس ناراحتی می‌کنند. ۵۲ درصد از والدین بریتانیایی از این‌که نتوانند نیازهای معمول فرزندان خود را در سال نو برآورده کنند، احساس گناه می‌کنند و حتی پنج درصد از والدین مدعی شده‌اند که در نظر دارند به فرزندان خود بگویند بابانوئل در سال جدید مریض است و نمی‌تواند برای آن‌ها هدیه بیاورد.

رکود اقتصاد در لندن و نگرانی مردم از آمادگی برای آغاز سال نو

حدود ۲۴ درصد از مردم لندن ادعا کرده‌اند که در سال نو به‌منظور صرفه‌جویی هزینه‌های مهمانی در نظر دارند در سال نو از رفت‌وآمد با دوستان و خویشاوندان خود خودداری کنند و ۱۹ درصد نیز از لغو سفرهای سالانه کریسمسی با هدف پس‌انداز هزینه‌های مربوطه خبر داده‌اند. از هر ۱۰ شهروند اهل لندن یک نفر (۱۱ درصد) حتی مدعی شده است قصد دیدن اعضای خانواده خود را نیز ندارد، چون قادر به خرید هدیه برای آن‌ها نیست. ۱۵ درصد از مردم لندن در نظر دارند لامپ‌های هر سال کریسمسی را خاموش نگه دارند تا از این طریق به کاهش هزینه‌های مربوط به مصرف انرژی کمک کنند و ۱۶ درصد از مردم قصد استفاده از درخت‌های کریسمس در سال نو را ندارند.

کد خبر 700102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.