قیمت نفت امروز ۸ آبان / نفت برنت به ۸۸ دلار نزدیک شد

قیمت جهانی نفت خام با ۰.۸۸ درصد کاهش به ۸۴.۴۲ دلار نزدیک شد، همچنین قیمت نفت WTI در بازار آمریکا به ۸۴.۵۴ دلار کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قیمت نفت در بازار جهانی امروز با روندی کاهشی همراه شد که علت آن را نیز می‌توان احتیاط سرمایه گذاران پیش از نشست سیاست گذاری فدرال رزرو و همچنین داده‌های تولید چین دانست که قرار است در آخر همین هفته برگزار شود؛ این موضوع توانست اثر تنش‌های ژئوپلیتیکی را در خاور میانه خنثی کند.

درواقع با توجه به اینکه چین شاخص‌های PMI تولید و خدمات اکتبر خود را در این هفته گزارش می‌کند، سرمایه‌گذاران مراقب نشانه‌های بیشتری از ثبات اقتصاد و بهبود تقاضای سوخت در بزرگترین واردکننده نفت خام و مصرف‌کننده هستند.

همچنین نشست فدرال رزرو و همچنین انتظار برای انتشار گزارش چین باعث شد، معاملات آتی نفت برنت در آغاز معاملات امروز با ۹۸ سنت کاهش به ۸۹.۵۰ دلار در هر بشکه رسید. علاوه بر این قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار کاهش به ۸۴.۵۴ دلار نزدیک شد. این افت قیمت در حالی اتفاق افتاد که در هفته گذشته نیز برنت و WTI اولین سقوط هفتگی خود را در سه هفته گذشته ثبت کردند، زیرا تحولات خاورمیانه سرمایه‌گذاران را در معرض خطر قرار داد و قیمت‌ها را دچار نوسان کرد.

قیمت نفت اوپک، نفت برنت، نفت WTI و نفت سنگین ایران امروز _دوشنبه هشتم آبان‌ماه_ مصادف با سی‌ام اکتبر ۲۰۲۳، با نوسان‌هایی همراه بود؛ تغییرات قیمتی آن‌ها تا لحظه تنظیم این خبر به شرح زیر است:

۱. قیمت سبد نفتی اوپک در آخرین تغییر ۹۱.۶۸ دلار بود.

۲. قیمت نفت برنت در آمریکا با ۰.۹۳ درصد کاهش به ۸۸.۳۸ دلار رسید.

۳. قیمت جهانی نفت خام به ۸۴.۴۲ دلار نزدیک شد؛ همچنین قیمت نفت WTI در بازار آمریکا به ۸۴.۵۴ دلار افت پیدا کرد.

۴. نفت سنگین ایران نیز در آخرین تغییر ۸۹.۲۴ دلار معامله شد.

۵. قیمت نفت سبک ایران در آخرین تغییر در محدوده ۸۶.۳ دلار بود.

۶. قیمت جهانی بنزین با ۰.۳۶ درصد کاهش به ۲.۲۸۷ دلار رسید.

۷. قیمت جهانی گاز طبیعی به ۳.۳۷۳ دلار کاهش پیدا کرد.

۸. قیمت جهانی نفت کوره با ۰.۷۳ درصد افت به قیمت ۲.۹۴۱۳ دلار نزدیک شد.

۹. قیمت جهانی گازوئیل به ۸۸۱.۳۸ دلار کاهش پیدا کرد.

۱۰. قیمت نفت سنگین عربستان نیز در آخرین ۹۰.۳۶ تغییر بود.

کد خبر 700098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.