تغییرات فاحش دما در استان اصفهان/ هوا آلوده‌تر می‌شود

کارشناس هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با توصیف پایداری جو در استان اصفهان، گفت: فعالیت این سامانه از روز شنبه آغاز شده و تا وقت سه‌شنبه با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، کاهش دید افقی و کیفیت هوا همراه است.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی پایدار تا اواسط روز سه‌شنبه بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی طی این مدت صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و در مناطق مرکزی استان غبار محلی و افزایش غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: از بعدازظهر فردا در غرب استان و به تدریج سایر مناطق افزایش ابر خواهیم داشت، طی روز سه‌شنبه تا پنجشنبه ابرناکی، گاهی وزش باد نسبتاً شدید و رگبارهای پراکنده و رعدوبرق به ویژه در نیمه غربی و جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با توصیف پایداری جو در استان اصفهان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از روز شنبه آغاز شده و تا وقت سه‌شنبه نهم آبان‌ماه با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، کاهش دید افقی و کیفیت هوا همراه است.

معتمدی گفت: طی این مدت کلانشهر اصفهان، مناطق مرکزی و شهرک‌های صنعتی اصفهان، نجف‌آباد، زرین‌شهر، مبارکه، شرق اصفهان، برخوار و دولت‌آباد تحت تأثیر فعالیت پایداری‌های جوی است.

وی با بیان اینکه کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، بالا رفتن عدد شاخص کیفیت هوا از اثرات مخاطرات این سامانه است، اظهار کرد: نداشتن تردد غیرضروری در سطح شهرها به ویژه افراد آسیب‌پذیر، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت تردد خودروها در سطح شهرها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی توصیه می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۲۹ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد و بویین‌میاندشت با کمینه دمای صفر درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 700006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    1 0
    سلام چشم مدیریت بحران نمیبینه هوا ی آلوده جای نفس کشیدن نداره چرا مدارس را تعطیل نکردید باید حتما مریض بشن