بهسازی  اساسی راه‌آهن جمهوری چک برای توان‌خواهان

جمهوری چک با دریافت وامی تقریباً یک‌ میلیارد یورویی از بانک سرمایه‌گذاری اروپا به مدرن‌سازی و بهسازی ایستگاه‌های راه‌آهن سراسر کشور برای توان‌خواهان حرکتی و والدینی پرداخت که با کودکان خردسال سفر می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جمهوری چک با برنامه‌ریزی برای مناسب‌سازی حمل‌ونقل ریلی خود برای قرن بیست‌ویکم و بهسازی آن برای بهبود دسترسی افراد کم‌توان یا ناتوان حرکتی، همچنین تسهیل تردد افراد دارای فرزندان خردسال در مسافرت‌ها و جابه‌جایی‌های خود، به سرمایه‌گذاری کلانی بر بازسازی ایستگاه‌ها و ساختمان‌های راه‌آهن‌های سراسر کشور پرداخت.

نوسازی خطوط راه‌آهن کشور برای برخورداری از حداکثر سرعت و ظرفیت، برقراری پیوند بین شهرهای سراسر جمهوری چک با سایر مناطق اتحادیه اروپا، بهبود ایمنی گذرگاه‌های هم‌سطح در شبکه، تجهیز وسایل نقلیه مورد استفاده در فرآیندهای تعمیر و نگهداری، توسعه تجهیزات سیستم مدیریت ترافیک ریلی اروپا و تقویت ظرفیت امنیت سایبری اپراتورهای فعال در این بخش از جمله برنامه‌های جمهوری چک برای ارتقای حمل‌ونقل ریلی کشور است.

این طرح در واقع شامل حدود ۴۰ پروژه در مناطق مختلف سراسر کشور خواهد بود و بخشی از طرح «چارچوب راه‌آهن واحد جمهوری چک» در فاصله سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ محسوب می‌شود.

بهسازی  اساسی راه‌آهن جمهوری چک برای توان‌خواهان

دریافت وام یک میلیاردی برای بهبود راه‌آهن

جمهوری چک به‌منظور اجرای برنامه‌های خود با هدف نوسازی اساسی شبکه و بهبود زیرساخت‌های ریلی کشور به دریافت وامی به مبلغ ۲۴ میلیارد کرون (معادل ۹۹۲ میلیون یورو) از بانک سرمایه‌گذاری اروپا اقدام کرده است که بزرگ‌ترین وامی به‌شمار می‌رود که تاکنون یک کشور اروپای مرکزی از این بانک گرفته است. مفاد قرارداد این وام همچنین شامل پیش‌بینی‌هایی برای دریافت کمک‌های دانش فنی از سوی بانک می‌شود.

استفاده از وام بانک سرمایه‌گذاری اروپا اقتصادی‌ترین و کارآمدترین راه برای به‌دست‌آوردن بودجه مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک مانند دیجیتالی کردن و اتوماسیون‌سازی حمل‌ونقل ریلی با توجه به سطح فعلی کسری بودجه عمومی این کشور محسوب می‌شود.

افق تعیین‌شده برای پایان نوسازی‌های برنامه‌ریزی‌شده برای راه‌آهن چک سال ۲۰۲۷ است و مدیریت اعتبارات دریافتی بر عهده اداره کل راه‌آهن کشور قرار دارد.

کد خبر 699971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.