ازدحام دوچرخه‌ها؛ خوشایندترین ترافیک جاده‌ای در پاریس

غوغای دوچرخه‌ها در جاده‌های پاریس حاکی از آن است که سال‌ها تلاش برای تبدیل پایتخت فرانسه به شهری دوستدار دوچرخه پیش از المپیک ۲۰۲۴ نتیجه داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دوچرخه‌ها به‌شدت در حال تغییر دادن پایتخت فرانسه و از یک جنبش سبز کوچک و شیوه تردد فعال در حال تبدیل شدن به بخش عمده‌ای از ترافیک جاده‌ای پاریس هستند. غوغای دوچرخه‌ها در این شهر حکایت از شکل‌گیری انقلاب دوچرخه‌سواری در پایتخت کشوری دارد که از دیرباز به‌عنوان کشوری دوستدار اتومبیل‌، خانه خودروسازی‌های رنو، سیتروئن و پژو بوده است.

انقلاب دوچرخه‌ها در پاریس

انقلاب چهار ساله دوچرخه‌سواری پاریس امروزه در حال متلاطم شدن است و با وجود ازدحام شدید دوچرخه‌ها در ساعات اوج ترافیک و در هم آمیخته شدن صدای حرکت آن‌ها با گاز دادن و بوق اتومبیل‌ها، به بخشی از ترافیک جاده‌ای شهر نورها تبدیل شده است، با این حال مردم و مقامات پاریس در مقایسه امروز و دیروز شهر، ترافیک دوچرخه‌سواری را یک معضل خوشایند، خوب و مفید معرفی کرده‌اند.

ازدحام دوچرخه‌ها؛ خوشایندترین ترافیک جاده‌ای در پاریس

افزایش تعداد دوچرخه‌سواران در شبکه رو به رشد خطوط دوچرخه‌سواری پایتخت فرانسه حاکی از مؤثر بودن نزدیک به یک دهه تلاش‌های شهردار پاریس برای تبدیل آن به یک شهر دوستدار دوچرخه است که با حذف حمل‌ونقل موتوری، شیوه‌های تردد سالم را در سطح شهر ارتقا داده است. هر چند این طرح و اجرای آن به‌حدی دچار تحول شده که در نگاه اول دستیابی به هدف پاریس برای حرکت آزادانه دوچرخه‌سواران با خیال راحت در عین تحقق اهداف آب‌وهوایی تقریباً غیرممکن به‌نظر می‌رسد، اما مسئولان شهری از روند آن بسیار راضی و خوشحال هستند.

در اصل دوچرخه‌سواری در پاریس با وجود قرار گرفتن دوچرخه‌ها در مسیر یکدیگر، به صدا در آوردن پی‌درپی زنگ‌ها و در مواردی از دست دادن کنترل اعصاب و خون‌سردی، امروزه دشوارتر از رانندگی با ماشین در دل ترافیک، اما دل‌پذیرتر از آن است.

مقامات شهری پاریس امیدوارند که افزوده شدن مسیرهای دوچرخه‌سواری بیشتر به‌عنوان بخشی از تلاش‌ها برای نصف کردن ردپای کربن المپیک سال آینده بتواند شرایط رفع مشکل ازدحام دوچرخه‌ها را به‌عنوان تنها مشکل فعلی موجود در زمینه استفاده از این شیوه حمل‌ونقل پاک در شهر فراهم کند.

ازدحام دوچرخه‌ها؛ خوشایندترین ترافیک جاده‌ای در پاریس

گسترش مسیرهای دوچرخه‌سواری پاریس

امروزه مسیرهای دوچرخه‌سواری پاریس از ۲۰۰ کیلومتر سال ۲۰۰۱، به بیش از هزار کیلومتر مسیر سفارشی و مشخص افزایش داشته که تردد وسایل‌نقلیه موتوری در آن‌ها به‌طور کامل ممنوع است. بسیاری از جاده‌های شهر نیز که از سال ۲۰۱۶ به روی ماشین‌ها بسته شد، امروزه به بهشت مرکزی پاریس برای دوچرخه‌سواران، دوندگان، خانواده‌ها و جوانان و بعضی از آن‌ها به شلوغ‌ترین مسیرهای دوچرخه‌سواری اروپا تبدیل شده است و محبوبیت بالایی دارد.

کد خبر 699819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.