مؤلفه‌های مدارس کارآفرین مبتنی بر سند تحول بنیادین است

رئیس سومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر مولفه‌هایی مدارس کارآفرین تاکید دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی ملااحمدی امروز _ششم آبان‌ماه_ در نشست خبری سومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین «بایسته‌ها و نبایسته‌ها» که به دنبال تبیین و توجه ویژه به آرمان‌های برنامه درسی ملی و ساحت‌های شش‌گانه سند تحویل بنیادین است، اظهار کرد: اصفهان مبدعی ایجاد مدارس کارآفرین در کشور است.

وی با بیان اینکه نخستین مدرسه کارآفرین در اصفهان تشکیل شد، اظهار کرد: درحال حاضر مجموعه پسرانه آموزشی کارآفرین «اندیشه» در اصفهان از دوره پیش دبستانی پذیرای دانش‌آموزان است، به طوری که امسال تعداد ۲۰۰ نفر در دوره ابتدایی این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

رئیس سومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین پیرامون اینکه امسال برای نخستین بار در دوره هفتم متوسطه ۴۰ دانش‌آموز در حال تحصیل هستند، افزود: در این مدارس، امکان جذب دانش‌آموز بیشتر را نداریم، زیرا استاندارد فضای کلاس‌ها در مدارس کارآفرین فقط برای چهارده نفر محصل بازبینی شده است.

وی با اشاره به برگزاری سومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین در استان اصفهان، تصریح کرد: دو دوره این کنفرانس طی سال‌های گذشته در سطح ملی و منطقه برگزار شده و درصدد هستیم که کنفرانس‌های آینده در سطح بین‌المللی برگزار شود.

ملااحمدی ادامه داد: در نخستین دوره برگزاری این کنفرانس طی سال ۱۳۹۷ حدود ۴۰ درصد اهداف محقق شد و در برپایی دوره دوم نیز با اقدامات کارشناسی و تخصصی، مقالات بیشتری ارسال شد و اکنون در سومین دوره کنفرانس از تجربیات گذشته بهره‌مند شدیم، لذا از تمام ظرفیت‌ها برای تداوم آن استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر مولفه‌هایی مدارس کارآفرین تاکید دارد، گفت: مؤلفه کارآفرینی با مهارت آموزی متفاوت است، از این‌رو در مدارس به جای مهارت‌آموزی درصدد ایجاد نگرش و تفکر کارآفرینی هستیم، هرچند مهارت آموزی هم از زیرشاخه‌های مدارس کارآفرین است.

رئیس سومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین ادامه داد: برگزاری ۵۰ اردوی دانش‌آموزی در طول سال و آموزش کارگروهی از دیگر مؤلفه‌های آموزشی مدارس کارآفرینی است.

وی با اشاره به اینکه هیچ محتوایی برای مدارس کارآفرین در کشور نداریم، اظهار کرد: دانش‌آموزان در مدارس کارآفرین؛ خلاقیت، مسئولیت‌پذیری و ریسک‌پذیری آموزش می‌بینند، زیرا معتقدیم با واگذاری مسئولیت، حس اعتماد به نفس در دانش‌آموز پرورش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه تربیت اقتصادی دانش‌آموزان از وظایف آموزش و پرورش و در دستور کار این نهاد است، خاطرنشان کرد: دیدگاه آموزش و پرورش استان به مدارس کارآفرین ویژه است، لذا امیدواریم که توسعه مدارس کارآفرین در دستور کار این سازمان قرار بگیرد، چرا که در این راستا بیش از ۱۰۰ معلم، پرورش و آموزش یافته‌اند.

کد خبر 699750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.