راهکار فرانسه برای رفع بحران کمبود مسکن

فرانسه در راستای مقابله با بحران کمبود مسکن و برقراری تعادل میان عرضه و تقاضای مسکن اجاره‌ای در شهرهای سراسر کشور به همکاری با وب‌سایت‌های اجاره ملک می‌پردازد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت فرانسه در تلاش‌هایی فزاینده به‌منظور رفع بحران کمبود مسکن که شهرها و محله‌های مختلف سراسر کشور را تحت تأثیر قرار داده است، به همکاری با وب‌سایت‌های اجاره املاک شهر پرداخت تا تنظیم قراردادهای کوتاه‌مدت را در مناطق به اصطلاح پرتنش شهرهای سراسر کشور تعدیل کند. این اصطلاح به مناطقی اطلاق می‌شود که در آن‌ها تقاضای مسکن بسیار بیشتر از عرضه است. تعداد این مناطق در فرانسه به‌تازگی از ۱۱۵۲ به ۳۶۸۷ مورد افزایش داشته است.

راهکار فرانسه برای رفع بحران کمبود مسکن

به این ترتیب دولت‌های محلی فرانسه و وب‌سایت‌های اجاره املاک کشور با یکدیگر همکاری می‌کنند تا با حذف اجاره‌دهندگان غیر منصف یا املاک نامناسب برای اجاره‌های کوتاه‌مدت، تا حدی بحران مسکن به‌وجود آمده را به‌ویژه در این مناطق تعدیل کنند.

شاخه اروپایی وب‌سایت اجاره املاک بین‌المللی Airbnb نیز اعلام کرده است که در اجرا و کنترل لیست‌های اجاره‌های کوتاه‌مدت فرانسوی در پورتال خود، با مقامات محلی فرانسه همکاری نزدیک‌تری خواهد داشت. برای این منظور، شرکت دسترسی به رابط کاربری خود را در اختیار دولت‌های فرانسوی قرار داده است تا مقامات بتوانند با شناسایی مالکان و املاک موردنظر، برای حذف درخواست‌های ثبت شده از وب‌سایت درخواست دهند. پلت‌فرم یادشده همچنین به مسدود کردن آگهی‌های اجاره خانه خواهد پرداخت که بیش از ۱۲۰ روز از آن گذشته باشد.

به‌نظر می‌رسد این پلت‌فرم اجاره ملک به‌دنبال دریافت انتقادات بی‌شماری دست به چنین اقدامی زده که به‌دلیل نقش آن در افزایش کمبود مسکن در راستای برآوردن تقاضای گردشگران به آن وارد شده است.

راهکار فرانسه برای رفع بحران کمبود مسکن

علاوه بر این، بخشی از اقدامات انجام شده برای کاهش فقدان تعادل میان عرضه و تقاضای مسکن در فرانسه شامل الزام صاحبان املاک به ثبت‌نام در سایت‌های اجاره املاک به‌عنوان اجاره‌دهندگان می‌شود. به این ترتیب املاک آن‌ها به جای «مسکن» وضعیت «محل تجاری» خواهند داشت. فرانسه همچنین اعلام کرد مستأجران نیز باید در وب‌سایت شورای شهر به‌عنوان اجاره‌کننده ثبت‌نام و به دریافت شماره ثبت شخصی در فهرست‌های املاک کشور اقدام کنند. این شماره باید هنگام جست‌وجوی ملک در وب‌سایت‌های اجاره وارد شود.

کد خبر 699711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.