لزوم تقویت نقطه ارتباطی با بدنه شوراها در برنامه هفتم دولت

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر تقویت نقطه ارتباطی با بدنه وسیع شوراها در کشور گفت: این نقطه ارتباطی باید از طریق شوراهای عالی استان‌ها برقرار شود و این موضوع هرچقدر لازم است از نظر نیرو یا جنبه‌های کارشناسی در برنامه هفتم دولت دیده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز _شنبه ششم آبان‌ماه‌_ در نشست هم‌اندیشی رؤسای شورای اسلامی شهرستان‌های استان و اصفهان، با اشاره به تضعیف و نادیده‌گرفتن موقعیت شوراها اظهار کرد: جایگاه شوراهای استان‌ها باید تقویت شود، چراکه با تقویت شورای استان‌ها، شوراهای شهر نیز تقویت خواهند شد.

وی افزود: موقعیت تصویب قانون برنامه هفتم را نباید از دست دهیم و همه باید باهم برای رفع این مشکل همکاری کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: جایگاه کسانی که در این عرصه به خدمت گرفته می‌شوند، باید در حدی باشد که به‌تبع آن‌ها تصمیمات شورای عالی استان‌ها در شهرها و شهرستان‌ها تسری پیدا کند.

وی ادامه داد: جایگاه نظارتی شورای استان‌ها باید بیش از این تقویت شود تا در بودجه دخالت داشته باشد و از طریق این شورا، مسئولان بالادستی مطلع شوند که شهرستان آن‌ها چه مشکلاتی دارد و چه میزان بودجه لازم دارد.

نورصالحی تاکید کرد: تقویت سازمان همیاری‌ها و دهیاری‌های شهرداری‌ها منجر به تضعیف جایگاه شوراها خواهد شد و جایگاه رصد و پایش تمام بخشنامه‌هایی که از طرف دولت می‌آید، شورای استان‌ها است، بنابراین این موضوع باید در قانون برنامه هفتم در نظر گرفته شود تا هر بخشنامه که شوراها مکلف به رعایت و اجرای آن هستند، از طریق شورای استان‌ها ابلاغ شود.

وی با تاکید بر تقویت نقطه ارتباطی با بدنه وسیع شوراها در کشور گفت: این نقطه ارتباطی باید از طریق شوراهای عالی استان‌ها برقرار شود و این موضوع هرچقدر لازم است از نظر نیرو یا جنبه‌های کارشناسی در برنامه هفتم دولت دیده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دست‌چینی از شوراهای کشور از جمله شهرستان، استان و شهرها برای برگزاری جلسات هم‌اندیشی باید در نظر گرفته شود تا رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه صحبت‌ها و مشکلات را از نزدیک و به‌طور جداگانه و مستقیم از زبان افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، بشنوند.

کد خبر 699675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.