سرمایه‌گذاری نئوم بر سفرهای دریایی

حمل‌ونقل چندمنظوره با میزان انتشار صفر کربن از مهم‌ترین اهداف مدیران نئوم، شهر هوشمند و پرآوازه عربستان، خواهد بود که قرار است در مرحله جدید خود توسعه سفرهای سبز دریایی را در بر گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برنامه‌ریزان نئوم از صرف سرمایه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری برای احیای زمین و سفرهای دریایی خبر داده و مدعی شده‌اند خودروهای بدون راننده و گلایدرهای الکتریکی دریایی سهم بزرگی در تحقق این هدف ایفا خواهند کرد. در این راستا، قرار است یک سرمایه‌گذاری مشارکتی بین مدیران شهر و کمپانی‌های تکنولوژیک متعدد شکل گیرد که توسعه رویکردهای فناوری خودکار را برای منطقه به دنبال خواهد داشت. عقد قراردادی چندساله با یکی از شرکت‌های تولیدکننده گلایدرهای الکتریکی دریایی از دیگر اهداف طرح جدید به‌شمار می‌رود که به تسهیل عبور و مرور مسافران از طریق آب‌های اطراف شهر منجر خواهد شد.

ورود خودروهای پیشرفته و بدون راننده به آب‌های نئوم

توسعه، تولید و ارائه خدمات حمل‌ونقل دریایی از یک سو و خرید خودروهای پیشرفته و بهبود زیرساخت‌های هوشمند تردد از سوی دیگر، نئوم را به یکی از بهترین مراکز حمل‌ونقل خاورمیانه تبدیل خواهد کرد. سرمایه‌گذاری در توسعه یک سیستم حمل‌ونقل چندمنظوره، خودکار، هوشمند، ایمن، پایدار، راحت و با میزان انتشار صفر کربن، ضمن این‌که در ایجاد پیوند میان ساکنان سراسر شهر نقش مهمی ایفا خواهد کرد به‌طور ویژه‌ای در تحقق اهداف بلندپروازانه مدیران برای تبدیل نئوم به یکی از هوشمندترین نقاط دنیا سهیم خواهد بود.

خودروها و گلایدرهایی که در آینده نزدیک در آب‌های نئوم تردد خواهد کرد، پیش از این در بعضی از شهرهای چین نظیر پکن، شانگهای، شنژن و گوانگ‌ژو تردد مسافران دریایی را به عهده داشته و به افزایش رضایت شهروندان از عبور و مرور از طریق آب‌های اطراف منجر شده است.

اقدامات برنامه‌ریزان نئوم برای تسهیل ترددهای دریایی از سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد و کمپانی‌های طرف قرارداد نیز از اجرای مرحله آزمایشی پروژه از سال ۲۰۲۵ خبر داده‌اند. گلایدرهای الکتریکی دریایی کربن صفر با ظرفیت حمل ۱۲ نفر، مسافران را با سرعت ۲۸۹ کیلومتر ساعت در مسیرهایی در امتداد ۴۶۸ کیلومتر از ساحل شهر به مقاصد مختلف هدایت خواهد کرد.

سرمایه‌گذاری نئوم بر سفرهای دریایی

کد خبر 699525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.