سخت‌ترین شب غزه

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _شنبه ششم آبان‌ماه ۱۴۰۲_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا، مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «سخت‌ترین شب غزه» به بی‌سابقه‌ترین حملات صهیونیست‌ها در بیست‌و یکمین شب درگیری‌ها پرداخت و نوشت: شامگاه جمعه ارتش رژیم صهیونیستی از حملات سنگین و بی‌سابقه جنگنده‌های خود به غزه خبر داد. سخنگوی ارتش این رژیم اعلام کرد نیروی هوایی اسرائیل در حال حمله گسترده به اهداف‌زمینی است و به این حملات ادامه خواهد داد. وی همچنین تأکید کرد نیروهای زمینی اسرائیل نیز حملات زمینی خود به غزه را گسترش خواهند داد. همزمان با گسترش حملات، منابع خبری عرب زبان خبر دادند شبکه اینترنت و تلفن در نوار غزه به دلیل بمباران‌های متعدد به طور کامل قطع شده است.

برخی نیز بمباران و قطع اینترنت غزه را مرتبط با تهدید این رژیم علیه بیمارستان شفا می‌دانند و معتقدند رژیم صهیونیستی در حال مهیا کردن شرایط برای رقم زدن یک جنایت دیگر شبیه حمله به بیمارستان المعمدانی است. مقامات رژیم مدعی هستند نیروهای مقاومت در این بیمارستان به فعالیت مشغول هستند. قطع شبکه اینترنت و تلفن همراه از این جهت مهم است که به گسترش جنایات رژیم صهیونیستی دامن می‌زند. در پرتو قطع اینترنت و تلفن‌ها، آمبولانس‌ها قادر به تشخیص اماکنی که بمباران می‌شود نخواهند بود و بدین گونه نمی‌توانند خود را به مجروحان برسانند و آنها را به بیمارستان انتقال دهند. همین امر به افزایش تعداد شهدا منجر خواهد شد. از سوی دیگر همزمان با افزایش جنایات رژیم صهیونیستی ارتباط خبرنگاران با رسانه‌ها به کلی قطع خواهد شد و هیچ تصویر و فیلمی از جنایات اشغالگران اسرائیلی در غزه به بیرون ارسال نخواهد شد.

این روزنامه تصویر صفحه نخست خود را به تصویری از بمباران شدید روز گذشته غزه توسط رژیم صهیونیستی اختصاص داد.

سخت‌ترین شب غزه

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «ندای «فلسطین» در صحن شانگهای‌» به حضور مخبر در بیشکک پرداخت و نوشت: محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور کشورمان از چهارشنبه، سوم آبان‌ماه در رأس هیئتی از وزرای نفت، راه و شهرسازی و مدیران عالی‌رتبه اقتصادی عازم بیشکک پایتخت قرقیزستان شد تا برای نخستین بار به عنوان عضو اصلی در بیست و دومین نشست شورای نخست‌وزیران کشورهای عضو پیمان شانگهای شرکت کند. سازمان همکاری شانگهای، سازمانی میان‌دولتی است که در سال ۲۰۰۱ برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی پایه‌گذاری شد و در حال حاضر ایران، چین، روسیه، هند، قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان، پاکستان و ازبکستان ۹ عضو اصلی این سازمان به شمار می‌روند که با جمعیتی بالغ بر سه میلیارد نفر، تولید ناخالص داخلی آن در عرصه جهانی بیش از ۲۰ درصد است. این سازمان اگرچه اکنون بیشتر ماهیتی اقتصادی دارد اما حضور ۴ قدرت هسته‌ای و دو عضو دائمی شورای امنیت، سازمان همکاری‌های شانگهای را به سازمانی قدرتمند در عرصه جهانی تبدیل کرده است. بر این اساس، هیئت ایرانی از این فرصت مهم استفاده کرده و در کنار حضور در نشست اصلی و مذاکرات دوجانبه، از تریبون این سازمان، مهم‌ترین موضوع حقوق بشری و انسان‌دوستانه امروز دنیا را دنبال کرد، «غزه و مظلومیت مردم بی‌گناه فلسطین.»

این روزنامه در قسمت اخبار ویژه خود به مقاله روزنامه تایمز اسرائیل با موضوع خشم رژیم صهیونیستی از آمریکا به دلیل امتناع از درگیری با ایران اشاره کرد و نوشت روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» می‌گوید مقامات غربی خود را به خواب زده یا از سوی ایران جادو شده‌اند وگرنه می‌دانند که پشت صحنه حماس، ایران قرار دارد.

سخت‌ترین شب غزه

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با اشاره به حمایت مردم و سیاستمداران جهان از مردم فلسطین تیتر «تل‌آویو جنگ افکار عمومی را واگذار کرد» را برگزید و در ادامه نوشت: رژیم صهیونیستی جنگ افکار عمومی را باخته است، در حالی که کشورهای مختلف صحنه اعتراضات علیه رژیم صهیونیستی است، حمایت از فلسطینیان حالا به سطح سیاستمداران نیز رسیده است. در اسپانیا، مقام‌های دولتی خواستار قطع رابطه با تل‌آویو شده‌اند و در اتحادیه اروپا، در بیانیه‌ای که در نشست پنجشنبه بروکسل درباره آن توافق شد، رهبران ۲۷ کشور عضو اتحادیه «بالاترین سطح نگرانی خود را نسبت به وخامت اوضاع انسانی در غزه» ابراز کردند. این در حالی است که صحنه‌های تظاهرات تک نفری یک صهیونیست در خیابان‌های آلمان تحت محافظت پلیس، توجه‌ها را به خود جلب کرد.

سخت‌ترین شب غزه

روزنامه وطن امروز در صفحه نخست امروز خود با تیتر «هشدار به آمریکا در نیویورک» به سخنرانی وزیر امور خارجه کشورمان در سازمان ملل پرداخت و نوشت: تهران از همان آغاز حملات دیوانه‌وار رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه با تسلیحات آمریکایی و هدایت مستقیم این جنگ توسط دولت بایدن، به ترسیم خطوط قرمز پرداخت و خیلی روشن اعلام کرد در صورت عدم توقف کشتار وحشیانه صهیونیست‌ها، دستان همه روی ماشه است و پای ایالات متحده هم در میان خواهد بود. این موضع یعنی توقف فوری کشتار صهیونیست‌ها در غزه و نقش مستقیم آمریکا در جنایات علیه زنان و کودکان فلسطینی در غزه و تبعات آن برای کاخ سفید در ۲ سخنرانی اخیر رهبر حکیم انقلاب هم به چشم می‌خورد. واشنگتن و واسطه‌های غربی آن پیام‌های زیادی برای ایران و محور مقاومت فرستاده‌اند که خویشتنداری از خود نشان دهند و از گسترش جنگ جلوگیری کنند. همچنین وزیر امور خارجه روز پنجشنبه در نیویورک هشدارهای ایران را تکرار کرد. دیپلمات ارشد ایران در جریان سخنرانی خود در نشست اضطراری سازمان ملل درباره جنگ غزه گفت: برای جلوگیری از گسترش این درگیری‌ها باید به رژیم صهیونیستی فشار آورده شود که جنایت‌های جنگی خود را متوقف کند. آمریکا در انجام جنایت علیه مردم فلسطین مشارکت می‌کند، دست رژیم صهیونیستی را در انجام جنایت علیه مردم فلسطین باز گذاشته است، اما از دیگر سو طرف‌های دیگر را به خویشتنداری دعوت می‌کند.

سخت‌ترین شب غزه

روزنامه شرق در صفحه نخست امروز خود به بررسی عدم حضور رئیس‌جمهور در همایش اصولگرایان پرداخت و با تیتر «وحدت در خلوت» نوشت: اصولگرایان انتخابات را در حالی کلید زدند که ابراهیم رئیسی به این همایش دعوت شده بود، اما نه تنها در آن حاضر نشد بلکه حتی پیام مکتوبی هم برای آن ارسال نکرد. در نهایت قالیباف، حدادعادل و محسن رضایی در کنار هم قرار گرفتند تا رهبری جریان «شورای ائتلاف اصولگرایان» را که پیش تر با «جمنا» و «شانا» شناخته می‌شد، بر عهده بگیرند. جریانی که امروز با نام «مبنا» (مجمع بیداری نیروهای انقلاب) معرفی شده است. صرف نظر از تحلیل حضور افرادی که در این همایش حاضر بودند، تحلیل فهرست غایبان این همایش می‌تواند آرایش نیروهای اصولگرایی را برای انتخابات فاش کند. غایبانی که از سه دسته بودند و مهم‌ترین آن‌ها عبارت بودند از «زاکانی»، «باهنر»، «رئیسی» و البته «آقاتهرانی» از جریان پایداری و همچنین نزدیکان دولت.

سخت‌ترین شب غزه

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست امروز خود به بررسی سرنوشت جنگ غزه و پیامدهای اقتصادی آن برای اسرائیل پرداخت و با تیتر «حمله موشکی به شِکِل» نوشت: آتش جنگ دامان اقتصاد اسرائیل را گرفته است. بررسی‌های «دنیای‌اقتصاد» نشان می‌دهد نرخ برابری ««شِکِل» -پول اسرائیل- در برابر دلار به کمترین میزان از ۲۰۰۹ رسیده است. از سوی دیگر پیش‌بینی‌ها درباره رشد اقتصاد اسرائیل در امسال از ۳ درصد به ۲.۳ درصد کاهش یافته‌اند. ارتش اسرائیل ۳۶ هزار نفر را برای خدمت در نیروهای نظامی فراخوانده است. عده زیادی از این افراد کارکنان شرکت‌های تکنولوژی اسرائیلی بوده‌اند. همچنین اقتصاد اسرائیل به‌شدت وابسته به کارکنان فلسطینی است که به‌خاطر آغاز جنگ و مسدود شدن مرزها توانایی کار کردن در اسرائیل را از دست داده‌اند. از سوی دیگر، به‌دلیل وضعیت امنیتی شکل‌گرفته عده زیادی از فروشگاه‌ها و مراکز فروش در اسرائیل خالی شده‌اند، مردم نیز علاقه‌ای به خروج از خانه ندارند و این موضوع باعث کاهش مصرف خواهد شد. این عوامل در کنار هزینه‌های بالا برای تأمین مالی جنگ و همچنین آسیب‌های مالی برای جبران خسارت‌های واردشده به شرکت‌ها و کارگران نشان می‌دهد تشدید و ادامه جنگ، اقتصاد اسرائیل را تحت فشار قرار می‌دهد.

سخت‌ترین شب غزه

کد خبر 699514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.