امید به آینده و ایجاد رقابت سالم و منسجم زمینه‌ساز مشارکت حداکثری در انتخابات ‌

قائم‌مقام حزب موتلفه گفت: در شرایط کنونی اگر انسجام و وحدت در بین گروه‌ها به وجود بیاید و از تفرقه و لیست‌های متعدد پرهیز شود، اعتماد مردم برای حل مشکلات کشور و به‌تبع آن مشارکت در انتخابات افزایش پیدا خواهد کرد. ‌

‌حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند سال جاری، با تاکید بر ضرورت رسیدن به لیست‌های واحد در شورای مرکزی احزاب اظهار کرد: به‌طور اصولی در مؤلفه‌های افزایش مشارکت مردم، امیدواری مردم به آینده و ایجاد رقابت سالم و منسجم نقش بسیار مهمی را دارد.

وی افزود: اگر مردم احساس کنند تلاش برای کسب قدرت در بین گروه‌های سیاسی بر مصالح عمومی جامعه و مردم ترجیح داده شده است، به‌طور طبیعی در مشارکتشان تأثیر منفی خواهد داشت.

کارشناس سیاسی تاکید کرد: مردم نباید احساس کنند تلاش برای کسب قدرت از ارائه راه‌حل برای حل مشکلات آنها و ارائه برنامه بیشتر است.

وی با اشاره به مشکلات متعددی که این روزها مردم با آن دست به گریبان هستند، تصریح کرد: در شرایطی که مردم با مشکلات اقتصادی متعددی روبه‌رو هستند و عوامل داخلی و خارجی زیادی برای کاهش مشارکت آنها وجود دارد، لازم است نامزدها با وحدت و انسجام و پرهیز از تفرقه و انشقاق به سمت لیست‌های حتی‌الامکان واحد یا کمتر و متحدانه‌تر بروند تا نشان دهند برای حل مشکلات مردم به صورت جمعی تلاش خواهند کرد.

ترقی با بیان اینکه گروه‌ها باید مصالح عمومی را بر منافع جناحی و گروهی خود ترجیح دهند، اظهار کرد: د ر شرایط کنونی اگر انسجام و وحدت در بین گروه‌ها به وجود بیاید و از تفرقه و لیست‌های متعدد پرهیز شود، به ویژه در بین نیروهای جبهه انقلاب که در حال حاضر مسئولیت اجرایی و قانون گذاری را در کشور بر عهده دارند، اعتماد مردم برای حل مشکلات کشور و به‌تبع آن مشارکت در انتخابات افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: تشکل‌هایی که امروز به صورت قانونی فعالیت می‌کنند باید در جهت مصالح نظام گام بردارند، اما به‌نظر می‌رسد آنچه که می‌تواند برای آینده کشور و در راستای گام دوم انقلاب مفید و مؤثر باشد، آمدن جریانی است که روحیه انقلابی و جهادی داشته و برای جبران عقب‌ماندگی‌های کشور در عرصه‌های مختلف، از کارآمدی لازم برای مدیرت مجلس و ریل‌گذاری دولت برخوردار باشد.

قائم‌مقام حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: این جریان انقلابی و جهادی باید از تخصص و تعهد لازم نیز برای حل مسائل کشور در قالب قانون‌گذاری برخوردار باشد.

وی خاطرنشان کرد: این جریان در نهایت باید از تقوای جمعی و سلامت اقتصادی، اعتقادی و سیاسی بر اساس آزمایشی که در گذشته خود داده است، برخوردار باشد و بتواند بار سنگین مسئولیت در مجلس را بر عهده بگیرد.

کد خبر 699465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.