فوت یک زن در پی سقوط از کوه صفه / حریق فروشگاه و انبار لوازم یدکی خودرو + عکس

رئیس اداره فرماندهی عملیات و ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از فوت یک زن در پی سقوط از کوه صفه و حریق گسترده فروشگاه و انبار لوازم یدکی خودرو خبر داد.

محسن بگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ساعت ۱۷:۰۵ روز گذشته _پنجشنبه چهارم آبان‌ماه_ حادثه سقوط یک زن ۴۰ ساله از ارتفاع ۷۰ متری و دسترسی نداشتن به او توسط هم‌نوردان حاضر در محل، بلافاصله اکیپ تخصصی نجات در کوهستان مستقر در ایستگاه شماره ۱۲ و اکیپ کمکی از ایستگاه شماره سه به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده اکیپ‌های عملیاتی حاضر به دو گروه تقسیم و از دو سمت هفت چشمه کوه صفه به صورت پیاده و از سمت جاده کمربندی شرق به صورت خودرویی و موتوری به سمت محل حادثه اعزام و پس از صعودی سنگین با توجه به بعد مسافت و صعب‌العبور بودن مسیر در موقعیت حادثه حاضر و متوجه شدند فرد حادثه دیده بر اثر شدت جراحات وارده در دم جان باخته است.

رئیس اداره فرماندهی عملیات و ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: اکیپ اعزامی متوفی را پس از ثابت کردن، با ایجاد کارگاه‌های عملیاتی و استفاده از طناب و تجهیزات تخصصی با رعایت اصول ایمنی از ارتفاع به مسیر اصلی منتقل کرد و تحویل عوامل اورژانس داد.

وی با بیان اینکه پایان این عملیات پس از حدود گذشت ۴ ساعت و ۳۳ دقیقه در تاریکی شب، ساعت ۲۱:۴۰ اعلام شد، ادامه داد: افراد هرگز بدون داشتن دانش کافی و از مسیرهای فرعی و ناایمن اقدام به صعود از کوه نکنند.

مهار آتش‌سوزی وسیع در فروشگاه و انبار لوازم یدکی خودرو

بگدلی همچنین گفت: ساعت ۲۲:۴۹ روز گذشته _پنجشنبه چهارم آبان‌ماه_ حادثه حریق فروشگاه لوازم یدکی خودرو واقع در خیابان معراج به فرماندهی آتش‌نشانی گزارش و بلافاصله اکیپ‌های عملیاتی به محل اعزام شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به وسعت آتش‌سوزی که فروشگاه و انبار لوازم یدکی خودرو در زیرزمین را در برگرفته بود ،۱۳ دستگاه اطفائیه از هفت ایستگاه آتش‌نشانی به همراه یک دستگاه خودروی حامل دستگاه تنفسی و خودروی هوارسان به محل اعزام شدند.

رئیس اداره فرماندهی عملیات و ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: آتش‌نشانان با توجه به تراکم اجناس، وجود مواد قابل اشتعال، بار حریق بالا و امکان سرایت حریق به مغازه‌های مجاور، بلافاصله از چندین جهت اقدام به اطفای حریق و از گسترش آتش جلوگیری کردند.

وی خاطرنشان کرد: در حادثه مذکور یکی از آتش‌نشان از ناحیه پا دچار آسیب‌دیدگی و بلافاصله توسط عوامل اورژانس شهر به بیمارستان منتقل شد؛ همچنین علت این حریق توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی است.

فوت یک زن در پی سقوط از کوه صفه / حریق فروشگاه و انبار لوازم یدکی خودرو + عکس

فوت یک زن در پی سقوط از کوه صفه / حریق فروشگاه و انبار لوازم یدکی خودرو + عکس

کد خبر 699393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.