اصفهانی‌ها پسماند خشک تحویل دهند و در کار خیر شریک شوند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: در آینده نزدیک یک ایستگاه بازیافت برای امور خیریه در شهر اصفهان فعال خواهد شد تا شهروندانی که علاقه‌مند به مشارکت در امور خیر هستند، پسماند خود را به این ایستگاه تحویل دهند.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای یک سال آینده (تا اواخر شهریورماه ۱۴۰۳) ایستگاه‌های جمع‌آوری پسماند خشک به تعداد ۷۲ ایستگاه، شامل ایستگاه‌های ثابت و سیار در اختیار پیمانکاران جمع‌آوری پسماند تر مناطق پانزده‌گانه قرار گرفته که این موضوع موجب ایجاد رقابت بین پیمانکاران شده است تا در حوزه درآمدی خود، شهروندان را به تحویل پسماند خشک به ایستگاه‌ها تشویق کنند.

وی افزود: همچنین با واسپاری جمع‌آوری پسماند خشک از درِ منازل شهروندان به پیمانکار اختصاصی، این پیمانکار در حال فعالیت تخصصی است و به‌نوعی فضای تشویقی برای شهروندان ایجاد می‌کند که در مجموع موجب دریافت و جمع‌آوری پسماندهای خشک، بیش از سال‌های قبل خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه تولید پسماند خشک در اصفهان وجود داشته است و مشکل در تحویل آن در مبدا بود که با این اقدامات در حال رفع آن هستیم، اضافه کرد: به‌صورت سالانه با انجام تحلیل آماری، ایستگاه‌های سیاری که به سطح بار منطقی رسیده باشد، با احداث ساختمانی به ایستگاه ثابت تبدیل می‌شود، همچنین ایستگاه‌های سیار کم‌بار که توجیه اقتصادی نداشته باشد، با جانمایی مناسب و بررسی، نظرسنجی و تحلیل آماری در نقطه‌ای قرار می‌گیرد که بتواند ظرفیت دریافت پسماند خشک را تا حد مناسبی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: سامانه هوشمند اصپاک راه‌اندازی شده است تا شهروندان بتوانند از روش‌های مختلفی برای تحویل پسماند خشک استفاده کنند و حتی در صورتی که روزهای مختلفی این پسماند در منزل شهروندان تولید می‌شود، با ثبت درخواست در این سامانه، نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام شود.

ساکتی گفت: سامانه اصپاک ظرفیتی است که در حال حاضر برای جمع‌آوری پسماند خشک استفاده می‌شود و موجب حق انتخاب شهروندان در زمینه مشارکت در حفظ محیط زیست شده، زیرا این مشارکت در گذشته کمتر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به شهروندان اطمینان می‌دهیم سازمان مدیریت پسماند، ذیل شهرداری اصفهان تمام تلاش خود را برای مشارکت شهروندان و تحویل پسماندهای خشک به مبادی مجاز به کار می‌بندد تا این مهم محقق شود.

ساکتی با بیان اینکه در حال حاضر در سامانه اصپاک بیمه آتش‌سوزی منازل شهروندان فعال است و برای آینده نیز کیف پول و استفاده از آن برای اصفهان‌کارت و ظرفیت‌های گردشگری فعال خواهد شد، گفت: همچنین در آینده نزدیک یک ایستگاه بازیافت برای امور خیریه در شهر اصفهان فعال خواهد شد تا شهروندانی که علاقه‌مند به مشارکت در امور خیر هستند، پسماند خود را به این ایستگاه تحویل دهند؛ در حال حاضر در حال انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با انجمن مددکاری زندانیان هستیم تا شهروندان در صورتی که نیاز می‌بینند، پسماند خود را برای آزادسازی زندانیان و کمک به خانواده آن‌ها تحویل دهند.

کد خبر 699197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.