هوای اردبیل و سواحل دریای خزر گرم می‌شود/ بیداد آلاینده‌ها در تهران و کرج

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از افزایش دما در اردبیل و سواحل دریای خزر خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز در بعضی نقاط استان‌های ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، ارتفاعات کرمان، ارتفاعات هرمزگان، روز پنجشنبه برای چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان، سیستان و بلوچستان، جنوب بوشهر، بعضی نقاط استان‌های اصفهان و فارس، رگبار، رعدوبرق و وزش باد، گاهی وزش باد شدید موقت، در بعضی نقاط گردوخاک و در مناطق مستعد، بارش تگرگ رخ خواهد داد.

وی افزود: امروز برای بعضی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، خراسان رضوی، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و روز پنجشنبه برای بعضی نقاط بوشهر، یزد و خراسان جنوبی نیز ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: شدت بارش روی پنجشنبه در جنوب فارس، هرمزگان و نیمه جنوبی کرمان خواهد بود و روز جمعه، در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و نیمه جنوبی کرمان، رگبار، رعدوبرق، وزش باد، گاهی وزش باد شدید موقت، در بعضی نقاط گردوخاک رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: روز شنبه در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان در بعضی ساعات رشد ابر و رعدوبرق پراکنده رخ می‌دهد و روز یکشنبه جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود.

ضیائیان گفت: از روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده، دما در سواحل دریای خزر و اردبیل افزایش خواهد یافت و طی این مدت در شهرهای کرج و تهران، در ساعات اولیه صبح، افزایش آلاینده‌های جوی انتظار می‌رود؛ همچنین از امروز بعدازظهر و طی روزهای پنجشنبه و جمعه خلیج فارس مواج است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، نیمه ابری به تدریج افزایش ابر و گاهی وزش باد با بیشینه ۲۹ و کمینه ۱۲ درجه سانتی‌گراد است و روز پنجشنبه، چهارم آبان‌ماه نیز نیمه ابری تا ابری با بارش باران و گاهی وزش باد با بیشینه ۲۸ و کمینه ۱۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 699048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.