روز جهانی پاستا + دانستی‌های جالب

روز جهانی پاستا هر سال در ۲۵ اکتبر برگزار می‌شود تا اهمیت این وعده غذایی سالم و متعادل را برجسته کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیست‌وپنجم اکتبر روز مهمی برای عاشقان کربوهیدرات به‌شمار می‌رود، چراکه روز جهانی پاستا است. مردم حداقل از پنج هزار سال قبل از میلاد، پاستا می‌خورند، اما این مناسبت لذت‌بخش در سال ۱۹۹۵ معرفی شد؛ زمانی که ۴۰ تولیدکننده پاستا از سراسر جهان برای برگزاری نخستین کنگره جهانی پاستا در جهان گرد هم آمدند. از آن زمان تاکنون جهان هر سال بیست‌وپنجم ماه اکتبر را به ادای احترام به یکی از متنوع‌ترین، لذیذترین و همه‌پسندترین غذاهای شناخته‌شده برای بشر اختصاص می‌دهد.

روز جهانی پاستا + دانستی‌های جالب

پاستا بخشی ضروری از رژیم غذایی متعادل با فیبر، کربوهیدرات و سایر مواد مغذی کافی است و این روز مردم را به پختن و استفاده از آن به‌عنوان تغذیه‌ای سالم برای داشتن یک زندگی سالم ترغیب می‌کند. روز جهانی پاستا همچنین بر پایداری مصرف پاستا و تعهد این صنعت در سراسر جهان به اقدامات دوستدار محیط زیست تمرکز دارد.

روز جهانی پاستا + دانستی‌های جالب

دانستنی‌های جالب درباره پاستا

  • ایتالیا ممکن است پایتخت پاستا باشد اما نخستین بار در چین و به‌عنوان رشته فرنگی سرو شده است. یک افسانه رایج وجود دارد که مارکوپولو در قرن سیزدهم ماکارونی را از چین به ایتالیا آورده است. از آنجایی که به نظر می‌رسد ماکارونی مدت‌ها قبل از زمان مارکوپولو در ایتالیا وجود داشت، این موضوع از دید بعضی کارشناسان رد شده است اما منشأ دقیق ماکارونی هنوز ناشناخته است. برخی بر این باور هستند ماکارونی با اتروسک‌ها، تمدن پیش از روم در مرکز ایتالیا آغاز شد، زیرا یک ابزار فرضی تولید ماکارونی در مقبره اتروسکی پیدا شد.
  • پاستا یکی از غذاهای اصلی ایتالیایی‌های جنوبی است، زیرا گندم کشت‌شده در سیسیل و جنوب ایتالیا به‌طور گسترده در دسترس و نسبتاً ارزان است.
  • ایتالیایی‌ها پاستا را با عشق و میراث فرهنگی خود مرتبط می‌دانند و اکثر آن‌ها دستور تهیه پاستای خاصی دارند که آن را به نسل بعدی خود منتقل می‌کنند.
  • ایتالیایی‌ها در ساخت انواع مختلف پاستا با شکل‌ها و مواد تشکیل دهنده متفاوت، سنگ تمام گذاشتند تا جایی که اکنون بیش از ۶۰۰ نوع مختلف پاستا وجود دارد و اسپاگتی، ماکارونی و پنه محبوب‌ترین آن‌ها است.
  • هر نوع پاستا سس مخصوص به خود را دارد، چراکه مردم ایتالیا به غذا علاقه زیادی دارند و به همان اندازه که از خوردن آن لذت می‌برند، فرآیند تهیه غذا نیز برای آن‌ها لذت‌بخش است. به همین دلیل، انواع مختلف پاستا به معنای چاشنی‌های متفاوتی در غذاهای ایتالیایی است که هر یک با یک سس یا تکنیک آماده‌سازی متفاوت تهیه می‌شود.
  • پاستا چنانچه در حد اعتدال مصرف شود، در واقع یک افزودنی سالم به رژیم غذایی محسوب می‌شود، چراکه یک منبع عالی از فیبر است و در وعده‌های کنترل‌شده می‌تواند برای افراد مبتلا به دیابت مفید باشد.

روز جهانی پاستا + دانستی‌های جالب

کد خبر 698991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.