بزرگ‌ترین مزایده خودرویی کشور در کرمان آغاز شد

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: بزرگ‌ترین مزایده خودرویی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با عرضه یک هزار و ۳۶۷ خودرو آغاز شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی امروز _چهارشنبه سوم آبان‌ماه_ در آئین آغاز بزرگ‌ترین مزایده فروش خودرویی ستاد مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: سال گذشته در ایام سالگرد شهادت سردار دل‌ها، رئیس قوه قضائیه از پارکینگ مرکزی خودروهای توقیف یا ضبط شده پرونده‌های مواد مخدر بازدید و دستور ویژه‌ای در خصوص تعیین تکلیف خودروهایی که بعضاً از سال ١٣٨٢ دپو شده است، صادر کرد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه‌هایی در استان برای انجام کارهای قضائی، اداری و کارشناسی خودروها در سریع‌ترین زمان ممکن، افزود: در چند ماه گذشته در بزرگترین مزایده فروش خودرو، تعداد یک هزار و ١٠ دستگاه خودرو عرضه شد که قریب به ۷۵ درصد آن‌ها در مزایده قبل به فروش رفت و تحویل خریداران شد و امروز نیز بیش از یک هزار و ۳۶۷ دستگاه خودروی سبک و سنگین به مزایده گذاشته و همه کارهای قضائی آن‌ها نیز انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تشکر از نیروهای فراجا و عملکرد خوب آن‌ها برای مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه باید تمام توان و تلاشمان را روی محموله‌های کلان و مبارزه با باندهای فروش مواد مخدر بگذاریم، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این مزایده، جلوگیری از متضرر شدن بیت‌المال و ضربه زدن به بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر است که در واقع ضربه‌ای آشکار است.

وی ادامه داد: اموالی در اختیار قاچاقچیان مواد مخدر است که طی چندین سال توزیع و ترانزیت مواد مخدر در این استان پهناور آن‌ها را به دست آورده‌اند و ممکن است از دید مراجع قضائی و انتظامی دور مانده باشد؛ بنابراین ضرورت دارد به دنبال اموال پنهان قاچاقچیان نیز باشیم و احکام قضائی لازم در خصوص آن‌ها صادر گردد تا دیگر نتوانند در این زمینه فعال باشند.

حجت‌الاسلام حمیدی مشکل عمده استان کرمان را بحث اردوگاه‌های ماده ۱۶ دانست و گفت: با توجه به قرارگیری استان کرمان در محور ترانزیت قاچاق مواد مخدر، حدود ۶۰ درصد زندانیان استان کرمان مربوط به آن هستند و از آنجا که مکان مناسبی در این زمینه برای نگهداری معتادان متجاهر نداریم، به شدت نیازمند این اردوگاه‌ها هستیم.

کد خبر 698962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.