اعتصاب ۸۰۰ میلیون دلاری کارگران غول‌های خودروسازی آمریکا

کارگران خودروسازی جنرال‌موتورز در ایالات‌متحده، تنها چند ساعت پس از هشدارهای شرکت به سرمایه‌گذاران مبنی بر غیرقابل پیش‌بینی بودن هزینه‌های اعتصابات، دوباره دست به تجمعات اعتراضی زدند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اتحادیه کارگران اتومبیل (UAW) ایالات‌متحده‌آمریکا در ماه سپتامبر اعتصاب‌های خود را علیه جنرال موتورز، فورد و استلانتیس آغاز کرد. این نخستین بار در طول تاریخ اتحادیه است که هر سه شرکت را به‌طور هم‌زمان هدف قرار می‌دهد.

این شرکت‌های خودروسازی بیش از ۱۴۰ هزار نماینده در اتحادیه کارگران اتومبیل این کشور دارند. رئیس اتحادیه از مذاکرات در حال پیشرفت پس از انجام اعتصاب کارگران خبر داد، اما از کارگران خواست تا زمانی‌که مذاکرات ادامه دارد ثابت قدم بمانند و برای به‌دست‌آوردن حقوق خود مبارزه کنند.

اکنون بیش از ۴۵ هزار کارگر در این اعتراضات شرکت دارند که طبق آخرین اطلاعیه‌ها، با توقف عملیات کارخانه مونتاژ جنرال موتورز در تگزاس همراه بوده است که حدود پنج‌هزار عضو اتحادیه در آن کار می‌کنند. این بخش محل تولید وسایل‌نقلیه محبوبی هم‌چون شورلت Tahoe SUV است.

هزینه میلیون دلاری اعتصاب کارگران برای جنرال‌موتورز

غولخودروسازی ایالات‌متحده (جنرال‌موتورز) که از تشدید تنش ناامید است، اعتصاب‌ها را اقدامی غیرضروری و غیرمسئولانه می‌داند که اثرات موجی منفی بر معیشت خود آن‌ها، فروشندگان، تأمین‌کنندگان و جوامعی دارد که که به این خودروسازی متکی هستند.

مدیران جنرال‌موتورز تخمین زده‌اند که این اعتصاب در حال گسترش، تا به امروز حدود ۸۰۰ میلیون دلار برای آن‌ها هزینه داشته است و در آینده به از دست رفتن تولید حدود ۲۰۰ میلیون دلاری طی هر هفته می‌شود. جنرال موتورز پیش‌بینی‌های سود سالانه را منتفی اعلام کرد، زیرا قادر به پیش‌بینی زمان پایان این شرایط و رفع اختلافات بر سر حقوق و مزایا نیست.

اعتصاب ۸۰۰ میلیون دلاری کارگران غول‌های خودروسازی آمریکا

این خودروساز در تلاش برای کمک به حل این مناقشه که اکنون در ششمین هفته خود است، یک قرارداد کار رکوردداری پیشنهاد کرده است که شامل افزایش ۲۳ درصدی حقوق، بازگرداندن تعدیل‌های پرداختی مرتبط با تورم و سایر مزایا می‌شود.

جنرال موتورز اعلام کرد که این پیشنهاد تا پایان قرارداد چهار ساله به‌طور متوسط حقوقی در حدود ۸۴ هزار دلار برای کارگران در نظر گرفته است. رئیس این شرکت ضمن بدیهی بودن نیاز به افزایش حقوق و مزایای کارگران در سراسر ایالات‌متحده پس از عبور از دوران کووید -۱۹، تورم و سایر عوامل موجود اعلام کرد که پیشنهاد فعلی جنرال موتورز اعطای پاداش به اعضای تیم به‌نحوی است که شرکت و مشاغل کارگران را در معرض خطر قرار ندهد.

تأثیر اعتصاب کارگران بر سود جنرال موتورز

هزینه‌های ناشی از این اعتصاب‌ها بر سود جنرال موتورز که در دوره ژوئیه تا سپتامبر به ۳.۱ میلیارد دلار رسیده بود به‌شدت تأثیر گذاشت و مبلغ آن را نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل حدود هفت درصد کاهش داد، با این حال این سقوط طبق انتظار تحلیلگران چندان جدی نبود و درآمد نسبت به سال گذشته با افزایشی بیش از پنج درصد به ۴۴.۱ میلیارد دلار رسید.

جنرال موتورز همچنین در حال کار روی کاهش دو میلیارد دلاری هزینه‌ها است و افتتاح تعدادی از کارخانه‌های جدید خود را به تعویق انداخته که این امر تا حدی منعکس‌کننده چرایی فروش کندتر از حد انتظار خودروهای برقی است. البته این شرکت همچنان امیدوار است تا سال ۲۰۲۵ یک میلیون خودروی الکتریکی در ایالات‌متحده بسازد.

اعتصاب ۸۰۰ میلیون دلاری کارگران غول‌های خودروسازی آمریکا

کد خبر 698893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.